• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

گله ی کوهنورد تبریزی از گروه امداد نجات

  • کد خبر : 129916
  • 17 دی 1402 - 17:21
گله ی کوهنورد تبریزی از گروه امداد نجات
کوهنورد تبریزی از گروه امداد نجات به دلیل تاخیر زیاد در پیدا کردن کوهنوردان مفقود شده در سبلان گله کرد.

به گزارش یازاکو – پریسا رضاپور؛ چند روز پیش خبر مفقودی سه کوهنورد تبریزی که به قصد صعود به قله سبلان را داشته اند در رسانه ها منتشر شد و در پی این خبر دیروز خبرمبنی بر اینکه ۲ تن از آنها (خانم) به دلیل هیپوترمی (سرمازدگی) جان خود را از دست داده و تنها یک نفر زنده مانده بودمنتشر شد .
بدین منظور خبرنگار یازاکو گفت و گویی با تنها بازمنده ی این حادثه «علی نجفی» انجام داده است مشروح گفت و گو در ذیل آمده است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار یازاکو در خصوص اینکه به تنهایی یا با گروه خاصی صعود میکردید گفت: موقع صعود سه کوهنورد دیگه هم در منطقه بودن و تقریبا با هم به قله رسیدیم تقریبا ، ساعت ۱۳ بعدازظهر بود، ولی چون نادره و معصومه آروم فرود میومدن اینا به تاریکی و طوفان برخورد کردیم و راه رو گم کردیم و از یخچال به سمت پناهگاه سپاه سرازیر شدیم که حجم برف زیاد بوده و دیگه نتوانستیم حرکتی بکنیم ، و تلاشهای من ” نجفی” هم کارساز نبوده است.
وی گفت : من ساعت ۱۸ روز جمعه با گروه امداد تماس گرفتم که به دلیل طوفان و برودت هوا نمیتوانیم راه را ببینیم درخواست امداد کردیم حتی میدانستم نزدیک پناهگاه هستیم و موقعیت مکانی خود را به گروه امداد گفتم ولی آنها بعد از ۲۴ ساعت یعنی روز ساعت ۱۶ عصر شنبه ما را پیدا کردند و این در حالی بود که معصومه تا ۸ و نیم صبح زنده بوده و نادره تا ۹ صبح ، امداد و نجات اگه زودتر می‌رسیدن نجات پیدا می‌کردن ، نادره همش می‌گفته مونا موند و فکرش پیش دخترش مونا بوده است.
نجفی با اشاره به اینکه با سیلی زدن های مداوم به نادره و معصومه توانسته بودم تا صبح هوشیار نگه اشان دارم گفت:تا صبح سعی داشتم هوشیاری خودم و این دونفر را نگه دارم ولی متاسفانه توان بدنیشان تحلیل رفت و بیهوش شدند و متاسفانه تمام کردند.
نجفی در خصوص مسافت تقریبا با پناهگاه گفت: تقریبا ۲۰۰ متر با پناهگاه سپاه فاصله داشتیم ولی به دلیل طوفان و از دست دادن چراغ های پیشانی و خالی شدن باطری سایر چراغ ها نمی توانستیم ببینم کجا هستیم صبح با روشن شدن هوا متوجه شدیم در کنار پناهگاه هستیم حتی ، چادر و وسایل ها در پناهگاه بود ولی به حدی برف بود که نتوانستیم خودمان را به آنجا برسانیم.
وی در گله از گروه امداد و نجات گفت: گروه امداد فکر کرده کسی تا اون ساعت دوام نمیارد و عجله ای برای پیدا کردنمان نکرده است در حالی که مدام در تماس بودم و وضعیت را گزارش میدادم.
وی دلیل فوت دو همنورد خود را سرمازدگی گفت و بیان کرد : هیچ گونه شکستگی و جراحتی وجود نداشته است.
لازم به ذکر است هر ۱۰ انگشت دست های علی نجفی دچار سرمازدگی شدید شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=129916

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});