• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

بیست و هشتمین جشنواره منطقه ای تئاتر سهند-تبریز آغاز شد

  • کد خبر : 129922
  • 17 دی 1402 - 18:05
بیست و هشتمین جشنواره منطقه ای تئاتر سهند-تبریز آغاز شد
یازاکو - بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند با حضور هنرمندانی از هشت استان کشور در تبریز آغاز شد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به حضور ۳۲۰ هنرمند در قالب ۲۹ گروه نمایشی در این جشنواره، گفت: از این تعداد ۱۸ گروه نمایشی در بخش صحنه ای و ۱۱ گروه در بخش نمایش خیابانی شرکت کرده اند.

علی محرمی افزود: گروه های نمایشی منتخب از استان های آذربایجان غربی، گیلان، زنجان، اردبیل، همدان، خراسان رضوی، کردستان و قزوین در این جشنواره شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه چهار گروه نمایشی نیز در بخش خیابانی و به صورت میهمان و افتخاری از تبریز در این جشنواره شرکت دارند، خاطرنشان کرد: بر اساس قاعده جشنواره های تئاتر منطقه ای، گروه های نمایشی منتخب آذربایجان شرقی در این جشنواره حضور ندارند.

همزمان با افتتاح جشنواره منطقه ای تئاتر سهند-تبریز، نمایش “کافه سایه” نوشته ابراهیم عادل نیا به کارگردانی الهام حیدریان از آذربایجان غربی در پلاتو استاد قبه زرین به صحنه رفت.

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند از ۱۷ تا ۱۹ دی ماه به مدت سه روز برگزار می شود و گروه های نمایش صحنه ای در مجموعه تئاتر شهر تبریز روی صحنه می روند و روزانه ۶ نمایش در این مجموعه اجرا می شود.

در مدت برگزاری جشنواره منطقه ای تئاتر سهند-تبریز تعداد ۱۸ گروه تئاتر صحنه ای در تئاتر شهر و ۱۵ گروه تئاتر خیابانی در مجتمع های لاله پارک، ستاره باران و اطلس به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=129922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});