• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

برگزیده های بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای سهند معرفی شدند

  • کد خبر : 130167
  • 20 دی 1402 - 20:22
برگزیده های بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای سهند معرفی شدند
یازاکو - بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه ای سهند - تبریز با معرفی برگزیده های این جشنواره در ۲ بخش خیابانی و صحنه ای به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه این جشنواره که روز چهارشنبه در مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد، مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: جشنواره تئاتر منطقه ای فرصتی مناسب برای توسعه این هنر نمایشی در کشور است.

کاظم نظری افزود: در جشنواره منطقه ای سهند که به میزبانی تبریز برگزار شد یازده اثر در بخش خیابانی و ۱۸ اثر در بخش صحنه ای رقابت کردند که هیات داوران با بررسی کارشناسی و دقیق، آثار برتر را معرفی و انتخاب کرد.

هنرهای نمایشی باید در خدمت تقویت هویت ملی باشد

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه استکبار جهانی چشم دیدن پیشرفت های ایران اسلامی را ندارد از این رو هویت و اعتقادات مردم را مورد هجمه قرار داده است، گفت: هنرهای نمایشی باید برای تقویت هویت ملی و ایرانی باشند و با اجرای نمایش های حماسی، هویت ملی و ایرانی را در بین مردم و به وِیژه جوانان تقویت کنند.

تراب محمدی خاطرنشان کرد: اگر هویت از بین برود، دیگر نمی توان از کشور و پرچم و سرود ملی حفاظت کرد از این رو نقش هنرمندان در این عرصه بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه، جوانان هنرمندان را الگوی خود در بسیاری از زمینه ها قرار می دهند، گفت: بخشی از تربیت جامعه و افراد آن در دست هنرمندان است از این رو هنرمندان باید آثار خود را متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی تهیه و تولید کنند.

هنر باید متعالی و تعالی بخش باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره ها، رسیدن هنر به تعالی و تعالی بخشی آن در جامعه است، گفت: ما به دنبال هنری هستیم که فاخر باشد، خودش را بالا بکشد و جامعه را به سمت آرامش و الهی شدن سوق دهد.

سیدمحمدحسین بلاغی مبین افزود: امسال ۱۶ جشنواره در سطوح ملی، منطقه ای و استانی به میزبانی آذربایجان شرقی برگزار شد که نشان می دهد جریان هنر نمایش در استان شکوفاست و مردم نیز به این هنر علاقه مند هستند.

وی ادامه داد: در جشنواره تئاتر منطقه ای سهند نیز میزبان بیش از ۳۰۰ هنرمند بودیم و ۱۸ اثر صحنه ای و ۱۱ اثر خیابانی در طول برگزاری جشنواره نمایش داده شد که با استقبال مردم مواجه شد.

هیات داوران این جشنواره برترین های این ۲ بخش را در موضوعات مختلف به شرح زیر انتخاب و معرفی کردند:

 

بخش خیابانی

از بین یازده اثر که در این بخش داوری شدند لوح تقدیر به نمایش خواب نما از کردستان رسید و نمایش هفت سنگ از خراسان رضوی به عنوان برگزیده انتخاب و معرفی شد.

موسیقی

در این بخش نیز موسیقی نمایش هفت سنگ از خراسان رضوی شایسته تقدیر شد و موسیقی نمایش سمپوزیوم شعر و مجنون از خراسان رضوی به عنوان برگزیده انتخاب شد.

بازیگری زن

در بخش بهترین بازیگری زن مهیا جباری از همدان در نمایش ۵:۲۵ و آرزو علیپور از گیلان در نمایش آخرین نفس به عنوان نفرات اول و دوم معرفی شدند و مهدیس محرابی از همدان در نمایش رسم چادر و عسل زیرکی از خراسان رضوی در نمایش خون بس به طور مشترک سوم شدند.

بازیگری مرد

در بخش بهترین بازیگری مرد در بخش نمایش خیابانی نیز سعید رضویان از خراسان رضوی برای بازیگری در نمایش هفت سنگ اول شد، میلاد صادقی از کردستان در نمایش خواب نما و امیر جلالی از گیلان در نمایش مجسمه به طور مشترک دوم شدند، و عنوان سومی نیز برای سه بازیگر مرد در نمایش های آخرین نفس از گیلان، خواب نما از کردستان و اعتبار از اردبیل به احمد شریفی، فراز کاظمی و فرهاد طوفان رسید.

طراحی و فضاسازی

در این بخش چهار اثر برگزیده شدند و عرفان دارابی برای طراحی در نمایش خواب نما، امیر امینی برای نمایش آخرین نفس، سعید رضویان برای هفت سنگ و میلاد حسین زاده برای طراحی در نمایش مجسمه لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند.

کارگردانی

در این بخش عرفان دارابی برای کارگردانی خواب نما، میلاد حسین زاده برای نمایش مجسمه و مهناز پاکدل برای برادر کوچک اول تا سوم شدند و آرزو علیپور برای کارگردانی آخرین نفس لوح تقدیر گرفت.

در این بخش سه اثر هفت سنگ از خراسان رضوی، مجسمه از گیلان و خواب نما از کردستان به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافتند.

در بخش صحنه ای نیز آثار برتر و برگزیده با داوری از بین ۱۸ اثر به ترتیب زیر انتخاب و معرفی شدند:

طراحی نور

وحید خداپرست از آذربایجان غربی و احسان عاقل از خراسان رضوی شایسته تقدیر شدند.

طراحی لباس

در این بخش احسان عاقل از خراسان رضوی برای نمایش برچسب، زهرا سبحانی از کردستان برای نمایش مکبث اول و دوم شدند و عنوان مشترک سومی به نسرین شکوی از اردبیل و مریم صادقی از آذربایجان غربی رسید.

طراحی صحنه

در این بخش مرتضی نجفی از قزوین برای نمایش کاپوتاژ اول شد و عنوان مشترک دومی به سارا عارف از گیلان برای نمایش درآغوشم و بهمن قاسمی از همدان برای نمایش آماسه رسید.

موسیقی

جایزه اول این بخش به علیرضا عبادی از اردبیل برای فیلم ۱۳۲۰ رسید، معین اعتقادی از خراسان رضوی و بهرام شریفی از کردستان عنوان مشترک دوم را کسب کردند و مهدی حسینی از خراسان رضوی و احمد جعفر پور از اردبیل برای فیلم های یه جور دیگه و رژه به طور مشترک سوم شدند و فرامرز نصیری برای موسیقی کاپوتاژ از قزوین لوح تقدیر گرفت.

بخش بازیگری زن

تقدیر: نرگس شفیعی نمایش لابیرت استان زنجان/لیلا کاظمی نمایش عامدانه عاشقانه قاتلانه از استان همدان/خانم امیرپور نمایش «یک جور دیگه یعنی همین »خراسان رضوی / زهرا دلاور نمایش «آماسه» از استان همدان

رتبه سوم: الهام حیدریان نمایش «کافه سایه» از اذربایجان غربی/ آیسان کاری نمایش« ۱۳۲۰» از استان اردبیل

رتبه دوم: مژگان اسماعیلی نمایش مکبث از کردستان/ هما سعادت نمایش عامدانه عاشقانه قاتلانه از استان خراسان رضوی

رتبه اول: شیوا برناس نمایش کاپوتاژ از استان قزوین

بخش بازیگری مرد

تقدیر: رایان ملازینعل، نمایش نادرخان از کردستان/ مرتضی نجفی، نمایش کاپوتاژ از قزوین/ پرهام فروتن، نمایش چنج استان کردستان/ مهرداد حسینی نمایش رژیستور اردبیل

سوم مشترک: محسن شاهی، نمایش ۱۳۲۰ اردبیل/ داور فرمانی، نمایش اخته از اردبیل/میثم چالویی، نمایش مرثیه‌ای برای کلمات از زنجان

دوم مشترک: رضا فتوت خواه و سینا جعفری نمایش پابرهنه در بهشت از گیلان

رتبه اول: امیر حامد نمایش در آغوشم آب خاک خون، از استان قزوین

بخش نمایشنامه نویسی

لوح سپاس: هوشنگ جاوید نمایشنامه یه جور دیگه یعنی همین

رتبه سوم: ساناز بیان نمایشنامه عامدانه عاشقانه قاتلانه/ وحید درویشی نمایشنامه پابرهنه در بهشت

رتبه دوم: امیر حامد در آغوشم اب خاک خون از گیلان/ یوسف دادجو نمایش ۱۳۲۰ از اردبیل

رتبه اول: کامران شهلایی برای نمایش کاپوتاژ از قزوین

در بخش کارگردانی

لوح سپاس: امیراحسان امیرپور نمایش یه جور دیگه یعنی همین خراسان رضوی/ منیژه احمدی نمایش عامدانه عاشقانه قاتلانه از خراسان رضوی

رتبه سوم: مجید غلامی نمایش باد اسب است آذربابجان غربی/ ابراهیم عادل نیا نمایش ۱۳۲۰ از اردبیل

رتبه دوم: مرتضی نجفی برای نمایش کاپوتاژ از قزوین/ یوسف دادجو نمایش ۱۳۲۰ اردبیل

رتبه اول: امیرحامد نمایش در آغوشم آب خاک خون از گیلان سه نمایش راه یافته به جشنواره فجر: کاپوتاژ از قزوین/در آغوشم آب خاک خون از گیلان/۱۳۲۰ از اردبیل

در این دوره از جشنواره تئاتر منطقه ای سهند ۳۲۰ هنرمند از هشت استان آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، قزوین، کردستان، گیلان و همدان رقابت کردند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=130167

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});