• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

رتبه نخست آذربایجان‌شرقی در صادرات محصولات شیرینی و شکلات

  • کد خبر : 130790
  • 26 دی 1402 - 14:30
رتبه نخست آذربایجان‌شرقی در صادرات محصولات شیرینی و شکلات
یازاکو - مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از کسب رتبه نخست آذربایجان‌ شرقی در صادرات محصولات شیرینی و شکلات در ۹ ماهه سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی،  محمد جعفر عظمائی در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان، گفت: میزان صادرات محصولات شیرینی و شکلات و فرآورده‌های غلات در کشور ۲۷۰ هزار تن به ارزش ۲۶۲ میلیون دلار است که صادرات این محصولات در استان به وزن ۷۴ هزار تن و به ارزش ۷۳ میلیون دلار است.

وی افزود: صادرات محصولات شیرینی و شکلات و فرآورده‌های غلات از گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش ۳۳ درصد و از نظر وزنی ۲۵ درصد افزایش یافته است.

وی با تاکید بر این که آذربایجان شرقی در صادرات کشمش رتبه نخست را در اختیار دارد، ادامه داد: در ۹ ماه امسال صادرات انواع خشکبار از گمرکات آذربایجان‌شرقی ۶۰ هزار تن به ارزش ۱۱۲ میلیون دلار بوده است.

عظمائی گفت: صادرات کشمش از گمرکات استان امسال ۲۵ هزار تن به ارزش ۴۹ میلیون دلار بوده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به صادرات از گمرکات استان به ۱۰۲ کشور دنیا گفت: بیشترین میزان صادرات از گمرکات استان در ۹ ماه امسال به کشورهای ترکیه، عراق، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و فدراسیون روسیه بوده است.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به کاهش آمار صادرات در حوزه فرش افزود: هر ماه به طور مرتب کمیسیون تخصصی فرش در اتاق بازرگانی تبریز برگزار می‌شود و سیاستگذاری متمرکز موجب رضایتمندی آمار صادرات این کالا خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ساختار سازمانی صنعت فرش در سطح ملی مطلوب نیست که این مسائل باید در سطوح بالاتر تعیین تکلیف شود.

وی در خصوص تاثیر عملکرد میزهای کشوری بر توسعه مراودات بین المللی ادامه داد: میزهای کشوری پل ارتباطی مابین تجار دو کشور میزهای تجاری است که نقش تعیین کننده‌ای در افزایش صادرات دارند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در خصوص تصویب تقویم پیشنهادی سال آینده نمایشگاه بین المللی تبریز ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیریت نمایشگاه برای برگزاری پرشور و قدرتمند نمایشگاه‌های مختلف گفت: هر چقدر میزان مشارکت اصناف در برگزاری نمایشگاه‌ها افزایش یابد رضایت اقشار مختلف در صنوف نیز افزایش پیدا می‌کند.

با اشاره به مزیت‌های اقتصادی برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در تبریز افزود: نمایشگاه‌های مختلف باید به گونه برنامه ریزی شود که در شان تبریز و در حد بین المللی برگزار شود تا شاهد رشد و توسعه اقتصادی در حوزه‌های مختلف باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=130790

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});