• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
2

خلاصه وضعیت بورس در هفته چهارم دی‌ماه

  • کد خبر : 131104
  • 29 دی 1402 - 16:15
خلاصه وضعیت بورس در هفته چهارم دی‌ماه
روز چهارشنبه، شاخص‌کل بورس تهران با افت ۰.۰۵‌درصدی همراه شد و در سطح ۲‌ میلیون و ۱۸۵‌ هزار واحدی کار خود را به اتمام رساند.

یازاکو؛ امین طبقچی – در هفته گذشته، شاخص کل بورس تهران در روزهای شنبه و یکشنبه به ترتیب رشد ۹ هزار و ۵۵۲ واحدی و ۱۶ هزار و ۷۶۱ واحدی را ثبت کرد.

اما روز دوشنبه ورق برگشت و شاخص ۲ هزار و ۲۹۱ واحد ریزش کرد. این روند ادامه‌دار بود و روز سه‌شنبه شاخص ۸ هزار و ۲۹ واحد ریزش داشت و در آخرین روز معاملاتی هفته نیز شاخص کل ۹۹۰ واحد پایین آمد.

مع‌الوصف در این هفته شاخص کل بورس تهران در مجموع بیش از ۱۵ هزار واحد رشد کرد اما این رشد بخاطر صعود در دو روز ابتدایی هفته بود.

روز چهارشنبه، فولاد، فملی و هخشتی نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر نمادهای وامید، صدشت و خان نمادهای سبز رنگ بودند که تاثیر مثبتی بر شاخص داشتند.

شاخص هم‌وزن نیز که نشانی از اثرگذاری یکسان کلیه نمادهای معاملاتی است و وضعیت بازار را به نحو واقعی‌تری نمایش می‌دهد، در روز گذشته، رشد اندک ۰.۰۹‌ درصدی را به‌ثبت رساند و در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۸۷۲ واحد پایینتر ایستاد و بازدهی منفی ۰.۱ درصدی را ثبت کرد.

در فرابورس نیز شاخص‌کل فرابورس با ۳۷ واحد کاهش (کاهش ۰.۱۴‌درصدی) روی ۲۶هزار و ۲۹۴ واحد ایستاد.

ارزش معاملات خرد بازار سهام نیز که شامل سهام و حق‌تقدم می‌شود، در روز گذشته رقم ۴‌هزار و ۲۶۶‌ میلیارد تومان را ثبت کرد.

در مجموع کل هفته گذشته، ۸۴۸ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که در واقع میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۱۶۹ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیش از آن رشد ۱۰۱ درصدی داشته است. به تفکیک روز‌های معاملاتی، در اولین روز هفته، ۱۲۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. روز یکشنبه ۳۷ میلیارد تومان، روز دوشنبه ۲۲۳ میلیارد تومان، در روز سه‌شنبه ۴۱۶ میلیارد تومان خارج شد. در آخرین روز معاملاتی هفته برای پنجمین روز پول حقیقی خارج شد که ارزش آن ۵۱ میلیارد تومان بود.

به نظر کارشناسان، افزایش تنش‌های منطقه‌ای که از همان ابتدای هفته آغاز شد یکی از دلایلی بود که منجر شد سهامداران محتاط‌تر عمل کنند. به‌نظر می‌رسد این رویدادها هفته بعد نیز فضای ذهنی سهامداران را تحت‌تأثیر قرار دهند و انتظار می‌رود تحت‌تأثیر این موضوع سایه تردید در معاملات هفته آینده همچنان حکمفرما باشد.

با این حال چنانچه قیمت دلار که در مبادلات دیروز به ۵٣ هزارو ۶۵٠ تومان رسید در ارقام کنونی حفظ شود می‌توان انتظار داشت شاخص کل بورس تهران با رشد مواجه شود؛ چرا که میان شاخص بورس و قیمت دلار همبستگی وجود دارد.

در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۴۰ هزار و ۳۶۴ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۴۳ درصد کاهش یافته است.

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۵۳۸ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین ۳۷۷ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۲۳۴ درصدی داشته است.

ارزش سهام عدالت در پایان معاملات امروز بازار سهام به ۱۴ میلیون و ۶۰۳ هزار و ۴۸۰ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی ۳۴ هزار و ۵۸۸ تومان معادل ۰.۲ درصد کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش فروش ۶۰ درصد از پرتفوی ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۸۸ تومان رسیده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=131104

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});