• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

عملکرد مناسبی در موضوع خودروهای فرسوده نداشتیم

  • کد خبر : 131157
  • 30 دی 1402 - 8:45
عملکرد مناسبی در موضوع خودروهای فرسوده نداشتیم
یازاکو - مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: ما در موضوع خودروهای فرسوده عملکرد مناسبی نداشتیم و امید است هرچه سریع‌تر کارهای خوبی انجام گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری مهر، شهنام اشتری، مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌شرقی در آئین افتتاح فاز دوم سیستم دداستینگ کوره‌های ذوب القایی یک کارخانه فولاد در بناب اظهار کرد: از ۲۶ دی تا دوم بهمن به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده است و شعار این هفته نیز مسؤول پاسخگو و شهروند مسؤول است.

وی با بیان اینکه با رشد صنعت، آسیب‌پذیری و قدرت تخریب انسان بیشتر شده است؛ گفت: در نهایت قانونی به نام محیط زیست برای جبران این خسارت و حفظ محیط زیست مصوب شد.

مدیرکل محیط زیست استان خاطرنشان کرد: محیط زیست و اقتصاد دو بال همدیگر هستند و به تنهایی نمی‌توانند کاری ماندگار داشته باشند.

وی اضافه کرد: ما موظف هستیم تا محیط زیست را برای نسل آینده نگه داریم.

اشتری با اشاره بر اینکه در دو سال اخیر یک هزار و ۷۰۰ تاکسی و ۲۰۰ اتوبوس توسط شهرداری تبریز وارد جامعه شده است، گفت: مترو نیز یکی از وسایط نقلیه است که می‌توان با گسترش فرهنگ عمومی از محیط زیست استفاده کرد.

۸۰ درصد منابع آلودگی کلان شهر تبریز از منابع سیار و ترافیک است

وی با تاکید بر اینکه حدود ۸۰ درصد منابع آلودگی کلان شهر تبریز از منابع سیار و ترافیک است، گفت: شهرک‌های تولیدی انرژی از طریق خورشید در دست اقدام است.

مدیرکل محیط زیست استان بیان داشت: با توجه به اینکه ظرفیت محیط زیست از لحاظ اطلاع‌رسانی محدود است ما به کمک رسانه‌ها نیاز داریم و این نیز با ارتقای سواد رسانه‌ای در جامعه می‌تواند ممکن شود.

وی ابراز کرد: ما در موضوع خودروهای فرسوده عملکرد مناسبی نداشتیم و امید است هرچه سریع‌تر کارهای خوبی انجام گیرد.

اشتری یادآور شد: در استان‌های شمالغرب سوخت از پالایشگاه تبریز تأمین می‌شود و سوخت این پالایشگاه تماماً استاندارد بوده و هیچ مشکلی ندارد.

وی گفت: سلامت به نوعی با آلودگی مرتبط است و هرچه هوا آلوده‌تر درصد بیماری شدیدتر می‌شود؛ پالایشگاه تبریز در طول سال گذشته نسبت به گوگردزدایی اقداماتی کرده است و سایر واحدهای مشکل‌دار نیز نسبت به تکمیل تمهیدات زیست محیطی و نصب فیلتر اقدام کرده‌اند.

اشتری ادامه داد: از هرگونه مجوز واحد شستشوی شن و ماسه در ۳۰ کیلومتری تبریز جلوگیری شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=131157

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});