• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

اختصاص ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پایاب سد خداآفرین

  • کد خبر : 131372
  • 01 بهمن 1402 - 15:00
اختصاص ۶۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پایاب سد خداآفرین
یازاکو - استاندار اردبیل گفت: منابع مالی تکمیل طرح آبیاری پایاب سد خداآفرین با اختصاص ۶۰۰۰ میلیارد تومان تأمین شده و این طرح در سال آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدحامد عاملی ظهر امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان که در سالن کنفرانس سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: میانگین درآمد استان اردبیل نصف میانگین درآمد کشوری است در حالی که این استان ظرفیت بالایی برای تولید ارزش افزوده در بخش کشاورزی، گردشگری، صنعت و تجارت دارد.

وی افزود: توجه به ارتقای زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی به‌منظور ارتقای بخش‌های تولید از جمله نیازهای اصلی برای پیشرفت بخش‌های مختلف اقتصادی و حوزه کشاورزی استان اردبیل است.

استاندار اردبیل هم‌چنین با اشاره به هدف‌گذاری برای افزودن حداقل یک‌میلیون تن به مجموع ۴ میلیون تولید محصولات کشاورزی استان گفت: استان اردبیل ظرفیت لازم برای رسیدن به این هدف را دارد و در صورت تحقق آن، درآمد مردم و ثروت استان ارتقا خواهد یافت.

۱۱ سد معیشتی استان اردبیل در ۲ سال گذشته به بهره‌برداری رسید

عاملی با تأکید بر حل مشکلات موجود در بهره‌برداری از طرح‌های آب کشاورزی استان اردبیل، تصریح کرد: طی ۲ سال گذشته ،۳ سد کوثر، عمارت و عنبران در استان اردبیل آب‌گیری شده و ۱۱ سد معیشتی از ۳۰ سد طراحی شده نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه توجه به مکانیزاسیون کشاورزی، مدیریت منابع آب برای افزایش بهره‌وری و تکمیل طرح آبیاری پایاب سد خداآفرین از جمله اولویت‌های تعریف‌شده در بخش کشاورزی استان اردبیل است، ادامه داد: منابع مالی تکمیل طرح آبیاری پایاب سد خداآفرین با اختصاص ۶۰۰۰ میلیارد تومان تأمین شده و این طرح در سال آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار اردبیل با مهم دانستن فعال‌سازی طرح‌های گلخانه‌ای و توجه به رونق تولید در بخش دام و طیور برای تحقق افزایش ظرفیت یک‌میلیون تنی تولیدات کشاورزی استان، تأکید کرد: این مسأله موجب تکمیل زنجیره تولید در بخش کشاورزی و رفع محرومیت از فعالان این عرصه می‌شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=131372

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});