• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

هم افزایی مناطق آزاد ماکو و چابهار در راستای توسعه فعالیت های اقتصادی

  • کد خبر : 131371
  • 01 بهمن 1402 - 16:00
هم افزایی مناطق آزاد ماکو و چابهار در راستای توسعه فعالیت های اقتصادی
یازاکو - مناطق آزاد ماکو و چابهار در نخستین رویداد نمایشگاهی صادرات به پاکستان تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین گروسی در حاشیه امضای این تفاهم نامه به خبرنگاران گفت: نمایشگاه حاضر با هدف ایجاد تعامل و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری برای فعالین اقتصادی کشور‌های همسایه شرقی وحوزه دریای عمان برگزار شد که بحمدالله اثرات بسیار خوبی داشت.

وی با اشاره به بند۱۲ اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص توسعه همکاری با کشور‌های همسایه افزود: ارتباط قوی اقتصادی با کشور‌های همسایه را در دستور کار داریم و خوشبختانه توانستیم با عزیزان علاقمند به فعالیت اقتصادی در ماکو از کشور‌های پاکستان، عمان و عراق، تفاهم نامه‌هایی را دراین نمایشگاه به امضا برسانیم.

گروسی به هم افزایی بین ماکو چابهار در قالب امضای تفاهم نامه همکاری مشترک اشاره کرد و گفت: روابط این دو منطقه آزاد در حوزه‌های تجارت، لجستیک و صادرات گسترش می‌یابد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد ماکو بیان داشت: دهکده لجستیک به مساحت ۱۸۲۰ هکتار با بهره گیری از ظرفیت‌های فرودگاهی، ریلی و احداث انبار‌های مدرن و پیشرفته را پیگیری می‌کنیم و آماده میزبانی از تجار جنوب شرق در دروازه اروپا باشیم.

گروسی خاطرنشان ساخت مناطق آزاد هم افزای هم هستند نه رقیب هم و قطعا این همکاری و هماهنگی باعث رشد اقتصادی هر دومنطقه خواهد بود و روی جی دی پی کشور نیز اثرات مثبتی خواهد داشت.

امیر مقدم مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به مذاکرات فشرده این دو منطقه افزود: این تفاهم نامه در راستای پاسخگویی به انتظارات فعالین اقتصادی و تجار مناطق آزاد ماکو و چابهار در حوزه‌های ترانزیت و خدمات لجستیکی، انبارداری و واگذاری زمین امضا شد.

وی افزود:‌ با امضای این تفاهم نامه دسترسی به منافع اقتصادی مناطق آزاد چابهار و ماکو و بازار‌ های هدف این مناطق سرعت خواهد بخشید.

شایان ذکر است: اولین نمایشگاه بین‌المللی صادرات به پاکستان، با حضور ۱۰۰ شرکت برتر و متقاضی تجارت با پاکستان در تاریخ ۲۶ الی ۲۹ دی ماه برگزار شد.

در جریان برگزاری این نمایشگاه و در راستای توسعه تجارت و آشنایی تجار از فرصت‌ های تجاری پاکستان، برگزاری پنل و کنفرانس، نشست‌های B۲B و…. برنامه‌ریزی شده بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=131371

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});