• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

تردد در مسیرهای کوهستانی زنجان با زنجیر چرخ امکانپذیر است

  • کد خبر : 131865
  • 05 بهمن 1402 - 13:30
تردد در مسیرهای کوهستانی زنجان با زنجیر چرخ امکانپذیر است
یازاکو - رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به وضعیت راه‌های استان، گفت: تمام مسیرها باز است اما تردد در محورهای کوهستانی با بستن زنجیر چرخ ممکن است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، محمد محمدی روز پنجشنبه افزود:از هم اکنون بارش برف همراه با مه موضعی در ارتفاعات کوهستانی و محورهای زنجان – طارم، زنجان – تهم – چورزق، سلطانیه – خدابنده – همدان، نیک پی-ماهنشان، زنجان- ارمغانخانه، زنجان – بیجار و زنجان- دندی-تخت سلیمان گزارش شده است.

وی اضافه کرد: تردد در محورهای کوهستانی به دلیل بارش برف و مه غلیظ به کندی انجام می شود و در مسیرهای منتهی به شهرستان طارم تردد با بستن زنجیر چرخ امکانپذیر است.

این مسوول ادامه داد: در آزادراه زنجان به تبریز و زنجان به قزوین نیز بارش های مقطعی و رگباری ادامه دارد و ضروری است که رانندگان با صبر و حوصله رانندگی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به وضعیت جوی کنونی تردد در هیچ یک از مسیرها مانند روزهای عادی، روان نیست، اظهار داشت: بر این اساس مدت زمان سفر به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

محمدی افزود: همراه داشتن تجهزات زمستانی و بستن زنجیر چرخ برای کسانی که در مسیرهای کوهستانی تردد می کنند الزامی است.

رییس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان یادآور شد: مه موضعی همراه با بارش پراکنده برف آزادراه زنجان-قزوین را فرا گرفته و رانندگان برای ایجاد دید افقی بهتر است از چراغ مه‌شکن استفاده کنند.

وی یادآور شد: رانندگان قبل از حرکت از مبدا برای اطلاع از وضعیت جاده های استان و کشور به سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir یا نرم افزار موبایلی ۱۴۱ مراجعه کنند.

هم اکنون ۳۲ دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در مسیرهای ارتباطی استان، ۴۱ دستگاه نظارت تصویری و ۷۸ دستگاه تردد شمار در جاده های استان فعال است.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه و بزرگراه و راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=131865

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});