• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
0

صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری صنعت سرب روی زنجان

  • کد خبر : 132145
  • 08 بهمن 1402 - 11:30
صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری صنعت سرب روی زنجان
یازاکو - دبیر انجمن سرب و روی ایران به صادرات 600 میلیون دلاری صنعت سرب روی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این صادرات شامل شمش سرب، روی و کنسانتره بوده است که امسال به دلیل مشکلات ناشی از صدور بخش‌نامه‌های متعدد نه تنها اهداف صادراتی یک میلیارد دلاری محقق نشد، بلکه میزان صادرات هم کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، سیروس میانجی، دبیر انجمن سرب و روی ایران در جریان بازدید خبرنگاران از واحد «میلاد روی» تعداد واحدهای روی کشور را ۱۳۰ واحد اعلام و اظهار کرد: آمار رسمی اشتغالزایی مستقیم این صنعت حدود ۲۳ هزار نفر و آمار غیرمستقیم اشتغال آن بالغ بر ۶۰ هزار نفر است.

دبیر انجمن سرب و روی ایران به صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری صنعت سرب روی استان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این صادرات شامل شمش سرب، روی و کنسانتره بوده است که امسال به دلیل مشکلات ناشی از صدور بخش‌نامه‌های متعدد نه تنها اهداف صادراتی یک میلیارد دلاری محقق نشد، بلکه میزان صادرات هم کاهش یافت.

وی با بیان اینکه کشور ما قبل از سال ۷۰ واردکننده روی برای رفع نیازهای داخلی بوده، چرا که یکی از کاربردهای روی در صنایع نظامی بوده است، افزود: در آن سال‌ها مواد خام از معدن انگوران به قیمت ارزان صادر و شمش روی به قیمت جهانی وارد می‌کردیم که با همت و تلاش در سال گذشته ۱۶۰ هزار تن شمش روی و ۲۰ هزار تن شمش سرب صادر شده است.

میانجی گاز، مایع و جامد را خروجی صنایع فعال در بخش‌های مختلف دانست و ادامه داد: صنعت روی خروجی گاز ندارد و خروجی مایع هم به دلیل ارزش افزوده دوباره بازچراخانی می‌شود و در بخش جامد هم با مدیریت انجام شده پسماند خروجی منتقل و در محل دیگری در ۸۰ کیلومتری زنجان دپو می‌شود.

دبیر انجمن سرب و روی ایران با تاکید بر اینکه در مورد سرطان‌زا بودن این صنعت نگرانی وجود ندارد چرا که سال‌ها است ما همگی به این واحدها رفت و آمد می‌کنیم و خانواده‌های ما هم در این شهر زندگی می‌کنند، تصریح کرد: متاسفانه موقع انتخابات و یا مسائل سیاسی این بحث‌ها مطرح می‌شود و می‌گویم که هیچ مطالعه علمی ارتباط بین سرطان و صنعت روی را ثابت نکرده است و رتبه زنجان در بین سرطان‌ها هم در میانه جدول است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=132145

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});