• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2

کاهش ۱۶ درصدی ورودی سد‌های استان اردبیل

  • کد خبر : 132300
  • 09 بهمن 1402 - 16:00
کاهش ۱۶ درصدی ورودی سد‌های استان اردبیل
یازاکو - معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: ورودی سدهای استان با وجود بارش برف در چند روز اخیر از ابتدای سال آبی جاری ۴۳ میلیون مترمکعب برآورد شده که نسبت به سال قبل ۱۶ درصد کاهش دارد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل، حمید فضایلی اظهار کرد: حجم کل مخازن سدهای استان ۵۸۲ میلیون مترمکعب است و در حال حاضر حدود ۱۰۳ میلیون مترمکعب آب در پشت سدها جمع شده که در مقایسه با سال قبل چهار درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به کاهش ذخیره آب سد یامچی اردبیل افزود: سد یامچی به عنوان مهم‌ترین منبع تامین کننده آب آشامیدنی مرکز استان در حال حاضر حدود ۲۰ میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد کاهش دارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل همچنین درباره ورودی ۲ سد ارس و خداآفرین در سال جاری گفت: ورودی سد ارس نسبت به سال قبل ۱۲ درصد افزایش و ورودی سد خداآفرین هم در همین مدت چهار درصد کاهش داشته است.

فضایلی با اشاره به خشکسالی‌های چند سال اخیر و تغییر در اقلیم منطقه خواستار مدیریت مصرف آب در بخش‌های مختلف شد و ادامه داد: برای برون رفت از چالش کمبود منابع آب در ماه‌های آغازین سال آتی باید در مصرف آب صرفه‌جویی کنیم.

وی با اعلان اینکه در اثر بارش‌های چند روز اخیر افزایش قابل توجهی در منابع آبی استان صورت نگرفته است ، تصریح کرد: با وجود بارش‌های مناسبی که طی هفته‌های اخیر در سطح استان اتفاق افتاده، هنوز این بارش‌ها به رواناب تبدیل نشده و بر خلاف تصور عموم مردم هنوز اتفاق خاصی در افزایش ورودی سدهای استان رخ نداده و همچنان باید شهروندان در مصرف بهینه آب جدی باشند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=132300

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});