• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان خبر داد؛

کشت تناوبی ۱۰۰ هکتار گلرنگ بهاره در اراضی دیم هشترود

  • کد خبر : 13328
  • 13 اردیبهشت 1400 - 11:45
کشت تناوبی ۱۰۰ هکتار گلرنگ بهاره در اراضی دیم هشترود
یاز اکو - مدیر جهاد کشاورزی هشترود از کشت ۱۰۰ هکتار گلرنگ بهاره در اراضی دیم این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، مجید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: گلرنگ یکی از گیاهان صنعتی است که از دانه آن روغن خوراکی تهیه می‌شود، ضمن این‌که گل‌های این گیاه در صنایع رنگرزی و صنایع غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و علوفه این گیاه نیز دارای خاصیت غذایی بالا بوده و برای دام استفاده می‌شود.

وی با بیان این‌که امسال برای اولین بار گیاه گلرنگ در قالب طرح جهش تولید در دیمزارهای هشترود کشت می‌شود، تصریح کرد: کاشت، داشت و برداشت این محصول با ماشین آلات مرسوم مورد استفاده در گندم انجام می‌ شود و نیاز به لوازم و تجهیزات خاصی ندارد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مزیت‌های این گیاه حاصلخیز شدن خاک زراعی پس از برداشت آن برای محصول بعدی است، خرید تضمینی محصول توسط دولت، چند منظوره بودن گیاه گلرنگ، هزینه تولید پایین، نیاز آبی بسیار کم و مقاومت نسبت به تنش‌های محیطی به خصوص گرما و خشکی از مهمترین مزیت‌های کشت این محصول است.

احمدی گفت: با توجه به توصیه‌های مهم مقام معظم رهبری نسبت به خودکفایی در زمینه کشت دانه‌های روغنی هم‌چون گلرنگ، این محصول به عنوان محصول تناوبی از اهداف طرح جهش تولید در دیم زارهای شهرستان است که پیش بینی می‌شود در این طرح ۸۰۰ کیلوگرم در هکتار محصول گلرنگ برداشت شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13328

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});