• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
2

در این روزهای سرد، دمنوش نعناع بنوشید!

  • کد خبر : 133304
  • 18 بهمن 1402 - 16:00
در این روزهای سرد، دمنوش نعناع بنوشید!
یازاکو - از دیگر فواید نوشیدن دمنوش نعناع می‌توان به تازه شدن بوی دهان اشاره کرد. نعناع اثرات ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد و به همین دلیل هم به حفظ سلامت دهان و دندان کمک می‌کند. نوشیدن دمنوش نعناع در طول روز همیشه نقش مثبتی در بهتر کردن بوی دهان دارد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از سلامت، دمنوش نعناع یکی از پرطرفدارترین دمنوش‌های سنتی در میان بسیاری از مردم جهان است. این دمنوش سنتی تقریبا کالری خاصی ندارد اما به‌دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های فراوان و ترکیبات منحصربه‌فرد می‌تواند برای بدن و مخصوصا برای محافظت از سلامت سیستم گوارشی مفید باشد.

شما می‌توانید روزانه یک تا ۲ فنجان دمنوش نعناع را مخصوصا در روزهای سرد سال مصرف کنید و از فواید مختلف آن بهره‌مند شوید. از مهم‌ترین فواید مصرف دمنوش نعناع می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

حفظ سلامت سیستم گوارشی

نعناع دارای ترکیبی به نام «منتول» است. این ترکیب طبیعی با اثرات ضداسپاسم خاصی مرتبط است و باعث شل‌شدگی عضلات سیستم گوارشی می‌شود. در چنین شرایطی، انتقال مواد غذایی از معده به روده با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد و هضم و جذب غذا هم کیفیت بهتری می‌یابد. به همین دلیل هم معمولا افرادی که بعد از یک وعده پرخوری اتفاقی، یک فنجان دمنوش نعناع می‌نوشند، مشکلات گوارشی­شان را راحت‌تر تسکین می‌دهند. دمنوش نعناع می‌تواند به بهبود شرایط گوارشی در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر هم کمک کند. معمولا توصیه می‌شود که برای تسکین و حفظ سلامت سیستم گوارشی، دمنوش نعناع را حدود ۴۰ تا ۶۰ دقیقه بعد از وعده‌های غذایی اصلی مصرف کنید.

حفظ سلامت سیستم تنفسی

استنشاق ترکیب ارزشمند منتول که در دمنوش نعناع وجود دارد، می‌تواند به‌عنوان یک ضداحتقان طبیعی عمل کند و باعث بهبود سلامت سیستم تنفسی شود. به همین دلیل هم معمولا نوشیدن دمنوش نعناع به افرادی توصیه می‌شود که دچار سرماخوردگی یا آنفلوآنزا شده‌اند. دمنوش گرم نعناع به تسکین سرفه‌های خشک و گلودرد کمک می‌کند و شرایط عمومی بیماران مبتلا به سرماخوردگی یا آنفلوآنزا را بهبود می‌بخشد.

حفظ سلامت روان

توجه داشته باشید که منتول موجود در دمنوش نعناع، اثرات آرامش‌بخشی برای ذهن دارد و به کاهش سطح استرس روزانه کمک می‌کند. دمنوش نعناع، یک جایگزین طبیعی و بدون کافئین برای قهوه یا چای محسوب می‌شود که می‌تواند نقش مثبتی در حفظ هوشیاری ذهنی در افراد مختلف داشته باشد.

حفظ سلامت دهان

از دیگر فواید نوشیدن دمنوش نعناع می‌توان به تازه شدن بوی دهان اشاره کرد. نعناع اثرات ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد و به همین دلیل هم به حفظ سلامت دهان و دندان کمک می‌کند. نوشیدن دمنوش نعناع در طول روز همیشه نقش مثبتی در بهتر کردن بوی دهان دارد.

طرز تهیه دمنوش نعناع

برای تهیه یک فنجان دمنوش نعناع باید ابتدا یک لیوان آب جوش را داخل قوری بریزید و سپس یک مشت بسته از برگ نعناع تازه را کمی له کنید تا روغن‌های درون آن آزاد شود. بعد این برگ‌های نعناع تازه و له‌شده را داخل قوری آب جوش بریزید و حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا دمنوش شما روی حرارت غیرمستقیم مانند بخار کتری آماده شود. درنهایت، می‌توانید این دمنوش را همراه با یک قاشق چای‌خوری عسل مصرف کنید تا خواص بیشتری از آن دریافت کرده باشید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133304

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});