• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

جمهوری آذربایجان راه گردشگری به ایران را باز کند

  • کد خبر : 119848
  • 14 مهر 1402 - 15:30
جمهوری آذربایجان راه گردشگری به ایران را باز کند
یاز اکو - وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: جمهوری آذربایجان در تعامل با کشورهای همسایه بهتر است راه گردشگری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را به کشورمان باز کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، سید عزت‌الله ضرغامی در نشست وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در اردبیل اظهار کرد: بعد از کرونا، راه ورود گردشگران جمهوری آذربایجان به کشورمان از طریق مرز بیله‌سوار بسته شده در حالی که ما به عمق روابط مردم ۲ کشور ایمان داریم و بر این باوریم مردم هر ۲ کشور علاقه‌مند به باز شدن راه‌های گردشگری و تسهیل سفر به ایران و کشور جمهوری آذربایجان هستند.

وی تصریح کرد: ما هیچ مانعی را در مسیر توسعه راه‌های گردشگری نمی‌بینیم و انتظار می‌رود هر چه سریع‌تر سوءتفاهمات با روش دیپلماتیک برطرف شده تا شاهد افزایش سفر گردشگران هر ۲ کشور به مناطق مورد علاقه آنها باشیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: در سفری که به جمهوری آذربایجان داشتیم، از شهر «شوشا» در جمهوری آذربایجان بازدید کردیم که این شهر از ظرفیت‌های خوب گردشگری برخوردار بوده و می‌تواند پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در آینده باشد.

ضرغامی از تقویت تعاملات و ارتباطات بین کشورها بر پایه توسعه صنعت گردشگری خبر داد و افزود: هر چند شیوع کرونا استانداردها را در این حوزه به هم زد اما با کنترل و بهبود شرایط امیدواریم شاهد از سرگیری روابط کشورهای همسایه و تقویت برگزاری رویدادهای گردشگری و حضور مردم مناطق مختلف در قالب تورهای گردشگری باشیم.

وزیر دولت سیزدهم با بیان اینکه استان اردبیل در یک سال اخیر پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو بوده و توانسته از این ظرفیت در معرفی ثروت فرهنگی، تاریخی و طبیعی و اعلام قرابت‌های نزدیک با کشورهای عضو اکو بهره‌برداری کند، خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهایی مانند ۲۰۲۳ با میزبانی اردبیل زمینه‌ساز معرفی این استان و کشورمان به عنوان قطب گردشگری بوده و قطعاً از ثمرات چنین رویدادهایی مردم این استان و سایر مناطق بهره‌مند خواهند شد.

استقبال از حضور سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف با اولویت صنعت گردشگری

وی ادامه داد: با دیداری که با دبیرکل «دی ۸» در حاشیه نشست داشتیم، قرار شد تا با اعضای این گروه نیز تقویت روابط با محور توسعه گردشگری را انجام دهیم که این صنعت پاک و پردرآمد می‌تواند سایه روشنی بر تحولات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی داشته باشد.

ضرغامی از گردشگری به عنوان ظرفیت بی‌نظیر و کلید حل بسیاری از موانع و مشکلات جوامع در صحنه‌های بین‌المللی یاد کرد و گفت: این روابط نه تنها از دید حضور گردشگر بلکه معرفی آثار، ابنیه‌های تاریخی، معماری و مهندسی بی‌نظیر مورد توجه است و ضرورت دارد از فرصت‌های فراهم شده بیش از هر زمان دیگر بهره بگیریم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زبان گردشگری را زبان قرابت و نزدیکی و تعاملات بین کشورها یاد کرد و افزود: هر ۶ کشور عضو اکو و سایر سازمان‌های مرتبط باید از تقویت روابط در حوزه گردشگری استقبال کنند تا زمینه حضور گردشگران بیشمار نیز فراهم آید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=119848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});