• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

نقش تاریخی مهم اردبیل به‌عنوان دروازه قفقاز

  • کد خبر : 119842
  • 14 مهر 1402 - 15:00
نقش تاریخی مهم اردبیل به‌عنوان دروازه قفقاز
یاز اکو - استاندار اردبیل با بیان اینکه اردبیل در طول تاریخ مرکز تحولات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بوده و به‌عنوان دروازه قفقاز، نقش بسیار مهمی در حوزه اقتصادی ایفا کرده است، گفت: گردشگری دریچه نگاه هویت‌ساز و تمدن‌ساز بوده و استان اردبیل برای میزبانی از حرکت‌ها و برنامه‌های امیدآفرین اکو آمادگی دارد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایسنا، سیدحامد عاملی در پنجمین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو که در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد، اظهار کرد: اردبیل در طول تاریخ همواره مرکز تحولات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بوده و به‌عنوان دروازه قفقاز، نقش بسیار مهمی در حوزه اقتصادی ایفا کرده است.

وی افزود: امروز ایران به شرق جهان و کشورهای آسیایی نگاه ویژه‌ای داشته و سازمان همکاری اقتصادی اکو می‌تواند نقش مهمی ایفا کند و گردشگری دریچه این نگاه هویت‌ساز و تمدن‌ساز بوده که در این راستا اردبیل برای میزبانی از حرکت‌ها و برنامه‌های امیدآفرین آمادگی دارد.

استاندار اردبیل ادامه داد: سازمان همکاری اقتصادی اکو پس از اتحادیه اروپا، بزرگ‌ترین سازمان بین‌المللی جهان محسوب می‌شود و با توجه به ظرفیت‌های موجود، این سازمان بین‌المللی می‌تواند در آینده نقش‌های مهمی در سطح جهان ایفا کند.

ظرفیت ویژه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ برای استمرار مراودات و نزدیک‌تر کردن ملت‌ها

عاملی تصریح کرد: از ظرفیت‌های مهم استان اردبیل در حوزه‌های تاریخی و گردشگری می‌توان به بیش از ۱۰۰۰ اثر تاریخی ثبت‌شده ملی و بین‌المللی، بیش از ۱۱۰ چشمه آبگرم و آب‌درمانی، کوه سبلان و ایل عشایر دشت مغان و مناطق فندقلو و سوها اشاره کرد.

وی با قدردانی از همه عوامل رویداد اردبیل ۲۰۲۳، بیان کرد: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ آغازگر تحولات مهم گردشگری در سطح استان اردبیل است و برای بهره‌برداری حداکثری از این رویداد مهم بین‌المللی، مسؤولان ملی و استانی برنامه‌های مختلفی تدوین و اجرا می‌کنند.

استاندار اردبیل گفت: امیدواریم این نشست آغازی برای استمرار گفت‌وگوها و ارتباط بین ملت‌ها و گسترش بیش‌تر همکاری‌های منطقه‌ای باشد و رویداد اردبیل ۲۰۲۳ تبدیل به رویدادی برای استمرار این مراودات از جمله در زمینه گردشگری و نزدیک‌تر کردن ملت‌ها به یکدیگر شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=119842

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});