• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
4

۱۰ شهر پربازدید جهان/ گردشگری تا پایان سال ۲۰۲۴ به ارقام قبل از کرونا برمی‌گردد

  • کد خبر : 133498
  • 21 بهمن 1402 - 19:00
۱۰ شهر پربازدید جهان/ گردشگری تا پایان سال ۲۰۲۴ به ارقام قبل از کرونا برمی‌گردد
یازاکو - با حدود 1.3 میلیارد گردشگری ورودی بین‌المللی، سال 2023 نقطه عطفی برای بخش گردشگری جهانی بود و به 88 درصد سطوح قبل از همه‌گیری کرونا رسید. اما این همه گردشگر در سال گذشته کجا رفتند؟

بخش گردشگری در سال ۲۰۲۳، بازگشتی قوی پس از کرونا داشت. البته خاورمیانه تنها منطقه‌ای بود که قبلاً به سطوح پیش از کرونا رسیده و ۲۲ درصد بالاتر از آمار سال ۲۰۱۹ بود. در ادامه شهرهایی می‌آیند که در سال گذشته بیشترین استقبال گردشگران را داشته‌اند. ارقام به گزارش اکونومی‌میدل‌ایست و بر اساس آخرین گزارش‌های موجود از شرکت‌های برجسته مانند مسترکارت (Mastercard) است و امکان دارد این اعداد به‌طور کامل داده‌های سال ۲۰۲۳ را منعکس نکنند.

۱- هنگ‌کنگ در چین

هنگ‌کنگ، یک منطقه اداری ویژه (SAR) در چین، دارای سیستم حمل‌ونقل کارآمد، خط افق خیره‌کننده و بازارهای خیابانی پر جنب‌وجوش است. این شهر که از جزایر مختلف تشکیل شده، با ۲۶٫۶ میلیون گردشگر ورودی، مقصد برتر برای گردشگرانی است که می‌خواهند میراث فرهنگی غنی و دنیای آشپزی را بچشند. سالانه، تعطیلاتی مانند روز کارگر و هفته طلایی روز ملی، گردشگران بیشتری را به خود جذب می‌کند. به گفته دن چنگ، مدیر اجرایی هیات گردشگری این منطقه، کمپین «سلام هنگ‌کنگ» به این شهر کمک کرده است تا بخش گردشگری خود را پس از کرونا احیا کند.

۲- بانکوک در تایلند

پایتخت تایلند پربازدیدترین شهر جهان در سال‌های اخیر بوده است. اگرچه این شهر به رتبه دوم سقوط کرده، اما همچنان جذاب است و بیش از ۲۱ میلیون گردشگر را در سال ۲۰۲۳ جذب کرد.

بیشتر بازدیدکنندگان بانکوک از کشورهای مالزی، چین، کره جنوبی، هند و روسیه هستند. بر اساس داده‌های وزارت گردشگری و ورزش، سال گذشته، گردشگران ۳۳٫۶ میلیارد دلار در این شهر هزینه کردند. ویوهای شبانه زیبا، غذاهای لذیذ و قیمت‌های مقرون به صرفه از جمله مواردی است که بانکوک را برای مسافران جذاب می‌کند. همچنین این شهر، دارای چندین مکان تاریخی از جمله معابد بودایی است. بازدید از بازارهای شناور و فیل‌سواری نیز تجربه‌هایی هستند که مسافران را جذب خود می‌کنند.

۳- لندن در انگلستان

خانه بیگ بن، چرخ هزاره (چشم لندن) و کاخ باکینگهام، مقاصد جذابی در انگلستان برای اروپا و سطح جهان است. مکان‌های تاریخی و فرهنگی مانند کلیسای وست مینستر و خانه اپرای سلطنتی نیز دیگر جاذبه‌های لندن هستند. با افزایش گردشگری و ثبت بیش از ۱۹ میلیون گردشگر ورودی، بخش هتلداری این شهر نیز رشد کرده و ارزش ۵۹ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده است که از سطوح قبل از همه‌گیری فراتر رفت و از بقیه بریتانیا پیشی گرفت. یکی از جاذبه‌های اصلی لندن موسیقی زنده است که میلیون‌ها نفر را به تماشای کنسرت‌های هری استایلز و بیانسه می‌کشاند.

۴- سنگاپور

ایالت-شهر سنگاپور یکی از معروف‌ترین مقاصد آسیایی است. این شهر یک آهنربای توریستی است که بیش از ۱۶ میلیون خارجی را به خود جذب کرده؛ رقمی که به‌طور قابل توجهی از کل جمعیت آن (کمتر از ۶ میلیون نفر) بالاتر است. چینی‌ها، اندونزیایی‌ها و استرالیایی‌ها بیشترین بخش بازدیدکنندگان را تشکیل می‌دهند. علاوه بر گردشگری، چشم‌انداز تجاری و سیستم پزشکی شهر نیز قابل ستایش است و آن را برای خارجی‌ها جذاب‌تر می‌کند. «گاردن سیتی» چندین جاذبه نوآورانه از جمله باغ‌های کنار خلیج، مرلیون (Merlion) و هتل بین‌المللی مارینا بی سندز (Marina Bay Sands) دارد.

۵- ماکائو در چین

یکی دیگر از مناطق اداری ویژه چین، ماکائو، در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیون گردشگر داشته است. این شهر شگفتی‌های معماری و غذاهای لذیذ بسیاری دارد و یکی از غذاهایی که به گردشگران پیشنهاد می‌شود تارت تخم‌مرغ است. با این حال، بیشتر گردشگران آن برای سرگرمی به ماکائو می‌آیند. کازینوهای آن به‌ویژه سهم بزرگی در رونق گردشگری آن دارند و نام لاس وگاس در شرق و مونت کارلو در آسیا را به خود اختصاص داده‌اند.

۶- دبی در امارات متحده عربی

دبی پربازدیدترین شهر خاورمیانه و تنها شهر از این منطقه است که وارد این لیست شده. دبی از ابتدا به عنوان یک بندر بیابانی، به شهری گسترده با خط افق نمادین، مکان‌های دیدنی معروف (از جمله برج خلیفه)، محله‌های پر جنب‌وجوش و مراکز خرید مشهور جهانی، شهرت یافته است. بزرگ‌ترین بازار سنتی یا بازار طلای جهان نیز در آن قرار دارد. به لطف زیرساخت‌های خوب و سیستم حمل‌ونقل آن، گشت‌وگذار در این شهر برای هر گردشگری راحت است. این شهر همچنین در لیست‌های مختلف مقاصد برتر جهانی حضور پایدار دارد. طبق جوایز انتخاب مسافران Tripadvisor در سال ۲۰۲۳، این شهر محبوب‌ترین نقطه برای مسافران در تعطیلات بوده و نزدیک به ۱۵ میلیون گردشگر را به خود جذب کرده است.

۷- پاریس در فرانسه

پاریس شهر نور و عشق، با بیش از ۱۴ میلیون گردشگر یکی از جذاب‌ترین مقاصد جهان است. این مکان دارای انبوهی از مکان‌های دیدنی محبوب، از جمله برج ایفل، طاق پیروزی، موزه لوور و کلیسای جامع نوتردام است. جدای از فضای رمانتیک، پاریس شب‌های زنده‌ای دارد که در آن غذا و موسیقی خوب باهم ترکیب می‌شوند. در طول روز، گردشگران می‌توانند کافه‌های جذاب و مکان‌های تاریخی متعددی را کشف کنند. با این حال، در زمان بازی‌های المپیک پاریس، این شهر مالیات گردشگری دریافت و سفر گردشگران را گران‌تر از قبل می‌کند.

۸- نیویورک در ایالات متحده آمریکا

این شهر با آسمان‌خراش‌ها و مکان‌های دیدنی، از ساختمان امپایر استیت و مرکز راکفلر گرفته تا مجسمه آزادی، توانست ۱۲٫۷ میلیون گردشگر را به خود جذب کند. علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ می‌توانند در موزه هنر متروپولیتن لذت ببرند، دوستداران طبیعت می‌توانند در پارک مرکزی قدم بزنند و دوستداران غذا می‌توانند به محله چینی‌ها و ایتالیای کوچک بروند. خیابان پنجم فروشگاه‌ها را پوشش می‌دهد و موسیقی در چندین محله شهر پراکنده است. گردشگرانی که به ورزش علاقه دارند می‌توانند از ورزشگاه یانکی و سیتی فیلد دیدن کنند.

۹- شنژن در چین

شنژن در استان گوانگدونگ در جنوب شرقی چین، یک کلان‌شهر مدرن است که هنگ کنگ را به چین متصل می‌کند. این منطقه به عنوان اولین منطقه ویژه اقتصادی کشور شناخته می‌شود؛ و با زیبایی طبیعی و آب‌وهوای دلپذیرش، تعجب‌آور نیست که بسیاری از مسافران بخواهند جذابیت آن را از نزدیک تجربه کنند و در سال گذشته میلادی، ۱۲٫۶ میلیون گردشگر را به سمت خود کشاند و تنها با حدود ۱۰۰ هزار گردشگر کمتر با نیویورک رقابت می‌کند. این شهر دارای ۲۷۱ کیلومتر خط ساحلی خیره‌کننده است. همچنین دارای یک صحنه شهری شلوغ پر از مراکز تفریحی، جاذبه‌های فرهنگی و خیابان‌های غذاست. این شهر همچنین لقب «پایتخت پارک‌های موضوعی چین» را به خود اختصاص داده است.

۱۰- کوالالامپور در مالزی

پایتخت و بزرگ‌ترین شهر مالزی، با بیش از ۱۲ میلیون گردشگر، فهرست ۱۰ شهر پربازدید جهان را تکمیل می‌کند. سال‌ها پیش، این شهر مستعمره بریتانیا بود و این تاریخچه تا به امروز در ساختمان‌های آن تجلی می‌یابد. اکنون این شهر از نژادها و فرهنگ‌های مختلف استقبال می‌کند و مسافران می‌توانند از چندین نوع غذا لذت ببرند. جدا از معابد، کوالالامپور به مکان‌های معروف دیگری مانند برج‌های دوقلوی پتروناس و غارهای باتو نیز معروف است.

سایر شهرهای قابل توجهی که گردشگران زیادی به خود جذب کرده‌اند نیز در ادامه آمده‌اند.

  • مادرید در اسپانیا
  • توکیو در ژاپن
  • آمستردام در هلند
  • سئول پایتخت کره جنوبی
  • برلین پایتخت آلمان
  • استانبول در ترکیه
  • میلان در ایتالیا
  • بالی در اندونزی
  • مکه در عربستان سعودی
  • تایپه در تایوان

شاخص سازمان جهانی گردشگری ملل متحد تخمین می‌زند که گردشگری جهان تا پایان سال ۲۰۲۴ به ارقام قبل از کرونا باز خواهد گشت.

دبیر کل سازمان جهانی گردشگری گفت: «آخرین داده‌های شاخص سازمان جهانی گردشگری ملل متحد بر انعطاف‌پذیری و بهبود سریع گردشگری تأکید می‌کند، به طوری که انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۴ به اعداد پیش از کرونا بازگردیم. این بازگشت در حال حاضر تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد، مشاغل، رشد و فرصت‌ها برای جوامع در همه‌جا دارد.» بدین ترتیب سال ۲۰۲۴ سال مهمی برای گردشگری خواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133498

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});