• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
1

اردوغان شایسته دریافت جایزه صلح نوبل است

  • کد خبر : 72787
  • 10 مرداد 1401 - 10:15
اردوغان شایسته دریافت جایزه صلح نوبل است
یاز اکو - داو اس. زاخیم، معاون سابق وزیر دفاع ایالات متحده، با اشاره به سیاست های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مورد غلات و مهاجرت اوکراین گفت: اردوغان شایسته نامزد شدن برای دریافت جایزه صلح نوبل است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تی آر تی خبر، داو اس زاخیم، معاون سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، که به عنوان تحلیلگر در برخی از اندیشکده‌ها نیز فعالیت می‌کند ، مقاله‌ای با عنوان «پیروزی اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه» برای روزنامه The Hill نوشت.

زخیم با اشاره به اینکه رئیس جمهور اردوغان در این مقاله توسط بسیاری «غیرقابل پیش بینی» توصیف می شود، گفت: «اگرچه به نظر می رسد وی گیج کننده ترین سیاست خارجی را انجام می دهد ولی او توانست میانجیگری توافقی را انجام دهد که به محموله غلات از اوکراین از طریق بنادر اوکراین اجازه خروج می دهد.

زاخیم با بیان اینکه در نتیجه مسدود کردن غلات اوکراینی توسط روسیه امکان حمل ۲۲ میلیون غلات وجود نداشت و بین روسیه و کی یف در مورد پاکسازی مین ها اختلاف نظر وجود داشت، گفت: در نتیجه این بن بست، قیمت های بین المللی مواد غذایی به شدت افزایش یافت و میلیون ها نفر از مردم جهان با خطر گرسنگی مواجه شدند.

معامله غلات نجات دهنده است

زخیم با بیان اینکه با قرارداد حمل غلات که در استانبول امضا شد، روسیه می تواند مواد غذایی و کود را به خارج از کشور نیز صادر کند، گفت: این قرارداد نجات دهنده است.

چشم و گوش جهانیان به استانبول بود

زخیم با اشاره به اینکه رئیس جمهور اردوغان به دلیل نقش خود در امضای توافقنامه غلات در استانبول مورد تحسین قرار گرفت، گفت: «شکی نیست که توافق غلات یک پیروزی بزرگ برای رئیس جمهور ترکیه (اردوغان) است.

بحران غلات در استانبول حل شد، تبریک به ترکیه سرازیر شد

زخیم با تاکید بر اینکه رئیس جمهور اردوغان با حفظ روابط خوب با اوکراین و روسیه با وجود جنگ، توافق را ممکن کرد، گفت: اردوغان، شایسته نامزدی برای جایزه صلح نوبل است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=72787

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});