• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
6

پارلمان شهری به کلیات لایحه بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۳ شهرداری تبریز رای مثبت داد

  • کد خبر : 133494
  • 21 بهمن 1402 - 18:10
پارلمان شهری به کلیات لایحه بودجه ۳۰ هزار میلیارد تومانی سال ۱۴۰۳ شهرداری تبریز رای مثبت داد
یازاکو - اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به کلیات لایحه برنامه و بودجه سال آینده شهرداری تبریز با سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان رای مثبت دادند.

اعضای شورای اسلامی شهر تبریز امروز در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه پارلمان شهری با تایید پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه  نسبت به کلیات لایحه برنامه و بودجه سال آینده شهرداری تبریز با سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان رای مثبت دادند.سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان با لحاظ ماده واحده ها، رای مثبت دادند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار تبریز در این جلسه از افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی تعرفه در بودجه سال آینده شهرداری خبر داد و گفت: ملاک عمل بودجه سال آینده، تحقق بودجه ۹ ماهه سالجاری بوده است.

مظفر سلیمانی با بیان اینکه ۵۵ درصد عملکرد درآمدی برای سال آینده پیش بینی شده است، افزود: بودجه هزینه‌های جاری در سال آینده با لحاظ صرفه جویی و کاهش هزینه‌های جاری تدوین شده است.

وی خاطرنشان کرد: بودجه ۱۴۰۳ با آیتم‌های ارسالی، سیاست‌های شورا  و سیاست های ابلاغی وزارت کشور و هماهنگ با برنامه پنج ساله توسعه تنظیم شده است.

مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تبریز نیز در این جلسه تصریح کرد: لایحه برنامه و بودجه بودجه سال آینده در هشت محور شامل هویت انسان محور و واجد کرامت انسانی، شهری پاک سالم سرزنده و روان با اولویت وسائط نقلیه پاک، مقاوم در برابر آسیب ها مخاطرات و بلایای طبیعی، دانش بنیان با ساختار منسجم و مدیریت هماهنگ شهری، متعادل و متوازن از نظر توسعه شهری، خاستگاه تشکل های مدنی و فرهنگی و تاثیرگذار در سطح منطقه ای ملی و فراملی، توان اقتصادی قوی به عنوان مرکز تبادل خدمات برتز منطقه ای ملی و فراملی، گنجینه فرهنگ و تمدن و گردشگری شناخته شده و سامان مند منطبق با چشم انداز برنامه راهبردی-عملیاتی تدوین شده است.

مهدی عبداللهی با اشاره به جزئیات و سهم هر یک از این محورها در بودجه سال ۱۴۰۳ خاطرنشان کرد: انسان محوری و شهر پاک با پیشرفت پروژه قطار شهری و اجرای مسیرگشایی های متعدد و…شامل ۴۷ درصد بودجه سال آینده است.

وی افزود: ۳۱ درصد از بودجه سال آتی در قالب شهر متعادل و متوازن از نظر توسعه شهری با محوریت مناطق محروم است.

عبداللهی با اشاره به سهم ۲۳ هزار میلیارد تومانی ردیف عمرانی در بودجه سال آینده، گفت: مناسب سازی معابر برای معلولان، بهسازی معابر و اصلاحات هندسی، احداث شهربازی مسقف، احداث پیاده‌راه های انسان محور، احداث پارک و تملک باغات و توسعه پارک ها و  توسعه مجموعه های فرهنگی، احیای قنوات  و توسعه شبکه اب خام و… از جمله چشم اندازهای بودجه سال آینده است.

مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه برای اولین بار استقاده از خودروهای برقی در بودجه پیش بینی شده است، افزود: ساماندهی مشاغل مزاحم، احداث و هوشمندساری بازارچه های محلی، زیباسازی و ساخت المان و دیوار نگاره و نورپردازی، مکلف ساختن مناطق دهگانه به ایجاد پارکینگ مکانیزه و… از دیگر بخش های این برنامه و بودجه به شمار می رود.

وی ادامه داد: همچنین در بودجه سال آتی ۵۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی سکونتگاه‌های ناکارآمد، ۱۲۲ میلیارد تومان به منظور تسهیل مجوزها در امور شهرسازی، ۹۶۰ میلیارد تومان در خصوص حمایت و ساخت مسکن ارزان قیمت، پیش بینی ۲۱۲ میلیارد تومان جهت ایمن سازی و دسترس پذیری معابر و مسیرها، ۷۴۰ میلیارد تومان برای توسعه و نوسازی ماشین آلات خدمات شهری، ۳۹۵ میلیارد برای حوزه آتش نشانی و جهت توسعه و احداث ایستگاه های آتش نشانی ۴۶ میلیارد پیش بینی شده است.

عبداللهی تصریح کرد: پیش بینی ۲۸ میلیارد تومان به منظور احداث و مرمت سرویس بهداشتی و نمازخانه، ۲۴۳ میلیارد تومان برای توسعه فضای سبز، ۷۷ میلیارد تومان جهت مدیریت پسماند، ۵۶۱ میلیارد به منظور آسفالت آساسی، یک هزار و ۴۳۰میلیارد تومان برای خرید اتوبوس، ۴۳ میلیارد تومان برای احداث زیرساخت مساجد، ۱۵ میلیارد تومان در موضوع جوانی جمعیت و… در لایجه بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، خرید و نوسازی ناوگان و ساماندهی مسیر بی آر تی و هوشمندسازی سامانه های حمل و نقل و تکمیل ایستگاه های مترو از جمله چشم اندازهای حمل و نقل خواهد بود.

مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: تجهیز کارگاه های محلول ساز، توسعه آموزش‌های شهروندی، احداث پد هلی کوپتر در پارک صنعت، مطالعات و طراحی بسته های سرمایه گذاری و اقدامات پژوهش محور، تجهیز دیتا سنتر جدید و تهیه سامانه های هوشمند، شفاف سازی هزینه و درآمدها با محوریت ممیزی املاک، ارتقای و بهبود سازه های شهری در قالب مسیرگشایی و آسفالت های اساسی و مشارکت در پروژه های فرارگاه مسکن نیز در یک چشم اندار توسعه زیر ساخت ها قرار می گیرد.

عبداللهی ادامه داد: توسعه ورزش های همگانی در مناطق کم برخوردار، احداث مجموعه‌های ورزشی و فرهنگی و بهسازی معابر ورزشی شهر در یک چشم انداز در بودجه سال آینده پیش بینی شده است

به گفته وی، توسعه گردشگری  بافت تاریخی،  تکمیل مغازه های صاحب الامر، تملک کنسولگری آلمان، نگهداری و تجهیز اماکن گردشگری و شناساندن اماکن و ظرفیت های تاریخی نیز بخشی از چشم انداز بودجه سال آینده است.

مدیر کل برنامه و بودجه شهرداری تبریز در پایان خاطرنشان کرد: این چشم اندازها بر اساس برنامه پنج ساله توسعه و سیاست های ابلاغی شورای اسلامی شهر در بودجه پیش بینی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});