• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

تولد اولین گوساله در مرکز تکثیر و احیاء مرال فندقلوی اهر

  • کد خبر : 69586
  • 16 تیر 1401 - 11:00
تولد اولین گوساله در مرکز تکثیر و احیاء مرال فندقلوی اهر
یاز اکو - مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از تولد اولین گوساله در مرکز تکثیر و احیاء مرال فندقلوی شهرستان اهر خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، ناصر منوچهری گفت: در راستای حفاظت و تکثیر گونه ارزشمند مارال و جذب گردشگر در سایت حفاظت شده فندقلوی خوشبختانه در پی تلاش‌های شبانه روزی همکاران محیط بان شهرستان اهر اولین گوساله در مرکز تکثیر و احیاء مرال منطقه حفاظتی پارک جنگلی فندقلوی اهر به دنیا آمد.

وی افزود: حال گوساله تازه متولد شده مرال خوب و رضایتبخش است و از این طریق علاوه بر حفظ این‌گونه، سعی خواهیم کرد به اهداف بلند مدت اداره محیط زیست که احیای دوباره نسل مارال در مساحتی بیش از شش هکتاردست پیدا کنیم.

منوچهری وجود این گونه ارزشمند حیات وحش را برای بازدید کنندگان بسیار با اهمیت برشمرد و افزود: دیدن حیات وحش در محیط آزاد و در زیستگاه اصلی خود باعث هیجان و لذت زیاد برای گردشگران و محققان خواهد بود.

امروزه نسل “مارال” که از گونه گوزن‌ها است رو به انقراض است و برای احیای دوباره نسل این گونه در مناطق جنگلی و حفاظت شده ارسباران از جمله منطقه کوهستانی و سرسبز آینالو در خداآفرین و منطقه حفاظت شده پارک جنگلی فندقلوی اهر اقداماتی انجام شده که امید است به زودی شاهد افزایش اینگونه حیات وحش در منطقه ارسباران باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=69586

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});