• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان دیدار کرد

  • کد خبر : 69583
  • 16 تیر 1401 - 10:45
وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران با معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان دیدار کرد
یاز اکو- شاهین مصطفی اف معاون نخست وزیر آذربایجان با علی اکبر محرابیان وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از بنکر، در این دیدار با اشاره به وجود گفتگوهای سیاسی در سطح عالی بین دو کشور و اهمیت دیدار الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران که در تاریخ ۲۹ ژوئن در عشق آباد صورت گرفت، تاکید شد.
این منبع نوشت: طرفین در خصوص همکاری های موفق که بین دو کشور آذربایجان و ایران در جهات مختلف به ویژه در زمینه های تجاری و اقتصادی، حمل و نقل، انرژی، فرهنگی اجرا شده است تاکید کردند. همچنین بر نقش تماس های منظم و دیدارهای متقابل در توسعه روابط قدردانی شد.
در این دیدار متذکر شد که همکاری های موثری در بخش نیرو فی مابین دو کشور شکل گرفته و ادامه دارد. همچنین در ادامه این دیدار گزارش شد که بر اساس برنامه ریزی انجام شده بین جمهوری آذربایجان و ایران انرژی الکتریکی در حال تبلدل بوده و کارهای انجام شده در راستای اتصال سیستم های برق دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در ادامه این دیدار ضمن تاکید بر پیشرفت عملیات احداث ایستگاه های تولید برق آبی خدآفرین و قیز قالاسی بر روی رودخانه ارس( آراز)، همچنین در مورد تعدادی از پروژه های جدید با در نظر گرفتن واقعیت های جدیدی که در منطقه به وجود آمده است، ایده هایی مبادله شد.
در این دیدار چشم اندازهای گسترش بیشتر همکاری های دوجانبه سودمند در زمینه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=69583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});