• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
6
صندوق بین المللی پول:

رشد خاورمیانه در سال ۲۰۲۴ به دلیل کاهش نفت، درگیری غزه کاهش می یابد

  • کد خبر : 133557
  • 22 بهمن 1402 - 17:06
رشد خاورمیانه در سال ۲۰۲۴ به دلیل کاهش نفت، درگیری غزه کاهش می یابد
یازاکو - صندوق بین‌المللی پول (IMF) روز یکشنبه اعلام کرد که اقتصادهای خاورمیانه به دلیل کاهش تولید نفت و درگیری اسرائیل و غزه ، حتی با وجود انعطاف‌پذیری چشم‌انداز اقتصاد جهانی کمتر از پیش‌بینی‌های رشد هستند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین‌المللی پول، با وجود عدم قطعیت‌ها، در نشست مالی عرب در دوبی گفت: «اقتصاد جهانی به طرز شگفت‌آوری انعطاف‌پذیر بوده است».

در گزارش اقتصادی منطقه‌ای ماه گذشته، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) خود را برای خاورمیانه و شمال آفریقا به ۲٫۹ درصد در سال جاری کاهش داد که تا حدی به دلیل کاهش تولید نفت کوتاه‌مدت و درگیری در غزه بوده است.

صندوق بین‌المللی پول ماه گذشته پیش‌بینی خود را برای رشد اقتصاد جهانی افزایش داد و چشم‌انداز آمریکا و چین را ارتقا داد و به کاهش سریع‌تر از حد انتظار تورم اشاره کرد.
جورجیوا گفت : اقتصادهای همسایه اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی شاهد درگیری بر درآمدهای گردشگری بودند، در حالی که حملات دریای سرخ بر هزینه‌های حمل و نقل در سطح جهان تأثیر گذاشت.
وی در حاشیه اجلاس سران دولت های جهانی در دوبی گفت که این عوامل “چالش های اقتصادی را که هنوز از شوک های قبلی بهبود نیافته” تشدید کرد.

سونامی هوش مصنوعی

جورجیوا گفت که صندوق بین‌المللی پول روز دوشنبه مقاله‌ای را منتشر خواهد کرد که نشان می‌دهد حذف تدریجی یارانه‌های انرژی می‌تواند ۳۳۶ میلیارد دلار در خاورمیانه صرفه‌جویی کند که معادل مجموع اقتصاد عراق و لیبی است.
جورجیوا گفت : حذف یارانه های انرژی پسرونده همچنین “آلودگی را کاهش می دهد و به بهبود هزینه های اجتماعی کمک می کند.”
صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA)، یارانه سوخت های فسیلی ۱۹ درصد از تولید ناخالص داخلی را در سال ۲۰۲۲ تشکیل می دهد.
این صندوق لغو تدریجی یارانه های انرژی را برای اقتصادهای منطقه از جمله صادرکنندگان نفت توصیه کرده و حمایت هدفمند را به عنوان جایگزین پیشنهاد کرده است.
فناوری پیشرفته، از جمله هوش مصنوعی (AI)، موضوع کلیدی تمرکز در اجلاس جهانی دولت‌ها است که در آن چندین مدیر ارشد از شرکت‌های بزرگ فناوری جهانی، از جمله سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI سخنرانی خواهند کرد.
جورجیوا گفت: در سطح جهان، ۴۰ درصد مشاغل در معرض هوش مصنوعی هستند و کشورهایی که فاقد زیرساخت و نیروی کار ماهر برای سرمایه گذاری هستند، ممکن است عقب بمانند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});