• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

اجرای طرح مقابله تخلفات ساختمانی در جنوب غرب تبریز با تشکیل بیش از ۱۲۶ پرونده

  • کد خبر : 133862
  • 24 بهمن 1402 - 17:39
اجرای طرح مقابله تخلفات ساختمانی در جنوب غرب تبریز با تشکیل بیش از ۱۲۶ پرونده
یازاکو - شهردار منطقه ۷ تبریز گفت: از ابتدای سال تاکنون از تخلفات ساختمانی بیش از ۱۲۶ مورد و تبدیل به حالت اولیه در جنوب غرب تبریز جلوگیری شده است.

اصغر آدی بیگ با اشاره به ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها اظهار کرد: طبق آئین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که توجه ویژه‌ای در جلوگیری از بروز تخلفات ساختمانی دارد، برخورد قاطع و حداکثری با تخلفات ساختمانی و افرادی که در انجام وظایف اجرایی و نظارتی خود قصور داشته‌اند، ضروری است.

وی با اشاره به وظایف واحد جلوگیری از تخلفات ساختمانی، که جلوگیری از مصالح ریزی، پی کنی و پی ریزی و حفاری‌های غیر مجاز و هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در سطح حوزه است، افزود: علاوه بر موارد فوق، ۱۸ مورد املاکی که تخلفاتی همچون تراکم اضافه، تجاوز به معابر شهری، تغییر کاربری دارند برای رسیدگی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده که در این کمیسیون رأی به تخریب یا جریمه صادر می‌شود.

آدی بیگ همچنین از جمع آوری و انتقال به پارکینگ ۱۷۰ دستگاه وانت بار و طبق میوه متخلف مسدود کننده معابر در طول اجرای طرح ساماندهی سد معبر طی سال جاری خبر داد و افزود: پس از اطلاع رسانی های مکرر و آگاه سازی صاحبان این مشاغل،که مانعی برای فروشندگان قانونی میوه و مغازه داران مجاز تحت نظارت سازمانهای ذیربط می باشند، برخی از وانت بارها در همکاری با شهرداری کوتاهی می کنند که پس از صدور اخطاریه نسبت به جمع آوری آنها که صاحبان آنها همکاری نکردند اقدام شد و ۷۷ وانت به پارکینگ هدایت شدند.

شهردار منطقه ۷ تبریز با اشاره به اینکه وجود سد معبر علاوه بر نازیبایی بصری باعث ایجاد ترافیک در سطح معابر عبوری و اشغال گذرگاه ها می شود که مزاحمت هایی برای شهروندان و رانندگان به وجود می آورد، تاکید کرد: رفع سد معبر و جلوگیری از تخلفات شهری از اصلی ترین درخواست های شهروندان تبریز است و در این راستا، معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری منطقه ۷ مانند سایر مناطق دهگانه به صورت مستمر و روزانه فعالیت می کنند. 

وی در پایان از عموم مردم خواست تا در صورت مشاهده موارد ساخت و ساز و در کل معضلات شهری سریعا با سامانه ۱۳۷ تماس حاصل کنند تا با حضور به موقع  و پیشگیرانه از بروز مشکلات و معضلات دیگر پیشگیری به عمل آید.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});