• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5
استاندار آذربایجان شرقی:

مرغداری‌ها موظف به کشتار هستند

  • کد خبر : 8456
  • 03 فروردین 1400 - 11:17
مرغداری‌ها موظف به کشتار هستند
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهتمام جدی مدیریت استان برای تنظیم بازار گوشت مرغ، گفت: مرغداری‌ها موظف به کشتار مرغ‌های خود هستند و نباید در برابر قانون سرپیچی کرده و از آن سر باز زنند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در بازدید از یکی از واحدهای مرغداری تبریز با اشاره به کمبود گوشت مرغ گرم در سطح این شهر و  آذربایجان شرقی، افزود: با همت و پیگیری سازمان صمت و نیز مرغداران استان تلاش می شود کمبود این قلم از نیازهای عمومی مردم به زودی رفع شود.

وی دلیل اصلی کمبود و گرانی گوشت مرغ در استان را یکسان نبودن قیمت این فرآورده گوشتی در شهرها و استان های مختلف کشور بیان کرد و اظهار داشت: بر همین اساس تولیدات گوشت مرغ بسیاری از شهرها به تهران ارسال شد که همین امر موجب گرانی و البته کمبود شد.

پورمحمدی با اشاره به توزیع نهاده های دامی به مرغداران آذربایجان شرقی، یادآور شد: با مرغدارانی که این نهاده ها و جوجه های خود را در موعد مقرر از سوی دولت دریافت کرده اند اما اقدام به کشتار مرغ های خود نمی کنند، به شدت برخورد شده و در ماه ها و هفته های آینده نهاده های دامی آنها به طور حتم کاهش خواهد یافت.

وی ابراز امیدواری کرد طی روزهای آینده بازار گوشت مرغ و کمبود این ماده غذایی در آذربایجان شرقی به روند عادی خود باز گردد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز در این بازدید با بیان اینکه در حال حاضر سه میلیون و ۱۰۰ قطعه جوجه در مرغداری های استان وجود دارد، گفت: با تلاش های انجام شده و همکاری مرغداری ها و کشتارگاه ها به زودی کمبود گوشت مرغ گرم در سطح استان و به ویژه  کلانشهر تبریز مرتفع می شود.

حبیب امین زاده از توزیع ۱۰۰ تن گوشت مرغ منجمد طی روزهای گذشته در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: طی روزهای آینده ۵۰۰ تن سهمیه دیگر نیز گوشت مرغ منجمد به استان اختصاص می یابد و با توزیع آن تا حد زیادی کمبود این ماده غذایی جبران می شود.

وی اعلام کرد: هر گونه قطعه بندی گوشت مرغ در کشتارگاه های طیور آذربایجان شرقی ممنوع است.

امین  زاده ادامه داد: طی تعطیلات نوروزی جاری تعداد ۱۵ مرکز در شهر تبریز اقدام به توزیع گوشت مرغ می کنند.

گوشت گرم مرغ مورد نیاز مردم آذربایجان شرقی ۱۵۰ تا ۱۶۰ تن در روز است که طی یک ماه اخیر با کاهش چشم گیر کشتار مرغ، میزان توزیع به ۵۰ تن در روز تنزل پیدا کرد و همین امر موجب کمبود و صف بستن مردم جلوی واحدهای صنفی توزیعی گوشت مرغ شد.

به رغم اعلام قیمت ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی برای هر کیلوگرم گوشت گرم مرغ توسط دولت، این محصول هم اکنون به قیمت ۲۴ هزار تومان در واحدهای صنفی آذربایجان شرقی توزیع می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=8456

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});