• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4

موسیقی موغام، آمیزه‌ای از حس افتخار، قهرمانی و جسارت

  • کد خبر : 133973
  • 25 بهمن 1402 - 13:00
موسیقی موغام، آمیزه‌ای از حس افتخار، قهرمانی و جسارت
یازاکو - موسیقی هنر بیان احساسات انسانی با صدا و آوا است، موسیقی بین هفت هنر اصلی قرار گرفته است و زبان کلمات ناگویای بشر است. به بهانه شناخت موسیقی و جشنواره موسیقی موغام به سراغ چند تن از پیشکسوتان این عرصه رفته و گفت و گویی انجام داده ایم.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، به بهانه شناخت موسیقی و جشنواره موسیقی موغام به سراغ چند تن از پیشکسوتان این عرصه رفته و گفت و گویی انجام داده ایم.

موسیقی هنر بیان احساسات انسانی با صدا و آوا است، و جشنواره موسیقی موغام، ادامه‌دهنده نسل درخشان فرهنگ بومی و ملی است.

استاد نعمت جوانشیر، جشنواره سراسری موسیقی موغام را ادامه‌دهنده نسل درخشان فرهنگ و هنر بومی و ملی و فولکلور معرفی نمود.

پیشکسوت موسیقی موغامی، با اشاره به این‌که چهارمین جشنوارهٔ سراسری موسیقی موغام نشان‌گر هویت و جایگاه تاریخی تبریز است گفت: توجه و برخورد با تهاجم فرهنگی و در ذیل آن اهمیت بیش از پیش فرهنگ نیازمند برگزاری چنین رویدادهایی در جامعه است.

استاد پیشکسوت و برجسته فرهنگ و موسیقی موغام با قدردانی از تلاش ارزشمند سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در استمرار برگزاری این جشنواره گفت: اهمیت آشنایی نسل جدید با فرهنگ و موسیقی موغام موجب رشد، ترویج و بالندگی فرهنگ، ادبیات و هنر در جامعه خواهد شد.

جوانشیر با اشاره به نسل بزرگانی هم‌چون فضولی، عبدالقادر مراغی، صفی الدین ارموی، شهریار و دیگر بزرگان فرهنگ آذربایجان گفت: چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام، ادامه‌دهنده نسل درخشان فرهنگ آذربایجان و فرهنگ فولکلور بومی و ملی است.

جشنواره سراسری موغام شایسته برگزاری بین المللی است

استاد خسرو سرتیپی رشد کیفی و کمی جشنواره سراسری موسیقی موغام را زمینه‌ساز برگزاری بین‌المللی این جشنواره در ادوار آتی و پرچمداری و هدایتگری تبریز در این عرصه دانست.

محقق ادبیات و فرهنگ فولکلور گفت: حرکت بزرگی که تحت عنوان جشنواره سراسری موسیقی موغام آغاز شده است استعدادهای امروز موسیقی موغام را به نسل‌های آینده معرفی خواهد کرد.

سرتیپی باتوجه به حضور و شرکت استعدادهای شاخص موسیقی موغام در این جشنواره گفت: باتوجه به رشد کیفی و کمی جشنواره سراسری موسیقی موغام بین‌المللی شدن این جشنواره در دوره‌های آتی مورد انتظار و این مهم موجب معرفی هرچه بهتر و دقیق تر این حوزه موسیقایی خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت حضور مصادیق فرهنگی و ادبی در این رویداد، اعتبار این جشنواره بین اهالی فرهنگ و هنر را مثال زدنی دانست و گفت: تلاش مجموعه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در توجه به سرمایه‌های فرهنگی و هنری ستودنی است.

موسیقی موغام ریشه در هویت ما دارد

مدرس موسیقی موغام، این موسیقی را دارای ریشه‌های استوار در فرهنگ و هویت ملی دانست.

غلامرضا میرزازاده، دبیر چهارمین جشنواره سراسری موسیقی موغام گفت:‌ موسیقی موغام ریشه در فرهنگ و هویت ما دارد که بخشی از باورهای ملی، میهنی، فرهنگی و ارزشی ماست.

وی در خصوص روند اجرایی و اهمیت چهارمین دوره جشنواره سراسری موسیقی موغام گفت: این جشنواره فرصت تعالی موسیقی فاخر و اصیل است که در ادوار قبل زمینه‌ای برای معرفی استعدادهای جوان را فراهم آورده و در این دوره هم این روند ادامه یافته است.

آهنگساز و مدرس موسیقی آذربایجانی با قدردانی از همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در برگزاری این رویداد افزود: سراسری بودن این جشنواره باعث می‌شود که هنرمندان مطرح و توانمند از استان‌های مختلف، تلاشی اثربخش در راستای حفظ و معرفی مواریث ملی و بومی داشته باشند.

گفتنی است چهارمین جشنوارهٔ سراسری موسیقی موغام، به‌همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، از سی بهمن تا چهارم اسفندماه در فرهنگ‌سرای الغدیر برگزار و روز پنجم اسفندماه در محل همایش‌های بین‌المللی خاوران تبریز شاهد برگزاری آیین اختتامیه خواهد بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133973

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});