• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7

تجارت ماسک صورت در سال ٩٩

  • کد خبر : 13433
  • 14 اردیبهشت 1400 - 9:30
تجارت ماسک صورت در سال ٩٩
یاز اکو - طی سال 1399 در مجموع حدود 63 تن ماسک صورت به ارزش تقریبی 1.1 میلیون دلار به 12 کشور، توسط ایران صادر شده و در مقابل حدود 485 تن از این کالا به ارزش تقریبی 34.8 میلیون دلار از 14 کشور، وارد ایران شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از معاونت بررسی های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران، تراز بازرگانی ایران در صادرات ماسک صورت در سال ۱۳۹۹ دارای کسری ٣٣.٧ میلیون دلاری است.

در میان مقاصد صادرات، بیشترین صادرات به دو کشور کویت و عراق با مجموع سهم از ارزش ۸۲ درصد و بیشترین واردات هم از کشور چین با سهم ۷۹ درصدی از ارزش واردات، صورت گرفته است.

برخی کشورها مانند ارمنستان، ایتالیا و افغانستان هم جزو مبادی واردات و هم در فهرست مقاصد صادراتی ایران برای کالای ماسک صورت قرار دارند.

ماسک صورت دارای پتانسیل ارزآوری بالایی است. میانگین قیمت صادرات ماسک صورت در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۸ دلار در هر کیلوگرم بوده که تقریبا ۵۹ برابر میانگین قیمت صادرات بدون نفت خام ایران است (اگرچه بدلیل اعمال ممنوعیت صادرات، امکان آشکار شدن پتانسیل مزبور محقق نشد).

میانگین قیمت صادرات ماسک تحت تعرفه فصل ۶۳ در سال مورد بررسی حدود ۱۴ دلار در هر کیلوگرم و تحت تعرفه فصل ۹۰ حدود ۳۰ دلار در هر کیلوگرم یعنی حدود دو برابر تعرفه مشابه در فصل ۶۳ است.

میانگین قیمت واردات ماسک صورت در سال ۱۳۹۹ حدود ۷۲ دلار در هر کیلوگرم بوده که تقریبا ۴ برابر میانگین صادرات ماسک ایران است.

بالاترین بهای ماسک وارداتی در سال مورد بررسی مربوط به واردات از کشور آلمان با قیمت ٢۴٩.١ دلار در هر کیلوگرم و بالاترین بهای ماسک صادراتی ایران متعلق به صادرات به کشور ایتالیا و با قیمت ۷۵.٣ دلار در هر کیلوگرم است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13433

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});