• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

اصلاح طلبان و اصولگرایان ۲ متهم اصلی وضع موجود! / مردم لیست های انتخاباتی را جدی نگیرند

  • کد خبر : 135227
  • 06 اسفند 1402 - 16:00
اصلاح طلبان و اصولگرایان ۲ متهم اصلی وضع موجود! / مردم لیست های انتخاباتی را جدی نگیرند
یازاکو - این روزها فضای سیاسی کشور متاثر از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صحنه کشمکش جریانات سیاسی و احزاب و گروه های مختلف است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ساقی آذربایجان، وحید خدادادی نوشت: این روزها فضای سیاسی کشور متاثر از انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صحنه کشمکش جریانات سیاسی و احزاب و گروه های مختلف است. این دوره انتخابات در حالی برگزار می شود که جریان اصلاح طلبی به محاق رفته و رقابت اصلی مابین اصولگرایان و عصولگرایان است!

در این بین و در روزهای اخیر شاهد لیست های مختلف از احزاب و جریانات سیاسی بودیم که انصافا چنگی به دل نمی زند و تبلور بعضا تسویه حساب های سیاسی و یا خالص سازی است. هر یک از دوره های انتخاباتی محض عرض اندام و خودنمایی یکی از دو جریان سیاسی غالب در کشور بوده است، در محدوده سال های ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۰جریان غالب اصلاح طلبان بودند که در قالب جدید اعتدال گرایی به میدان آمدند و عمده کرسی های مجلس و شوراها و حتی خبرگان را در کنار کلید پاستور در اختیار داشتند.

تمام تلاش این گروه در تمام این ۸ سال نهایتا در اینکه نمیگذارند و نمی شود و … خلاصه شد و نهایتا اینبار نوبت به جریان اصولگرایی رسید که آنها هم به تاسی از اصلاح طلبان با پوسته جدید انقلابیون پا به عرصه گذاشتند و تا این لحظه نه تنها توفیقی کسب نکرده اند بلکه به لحاظ شرایط اقتصادی و سیاسی و حتی اجتماعی شیب حرکت نزولی است.

همین رویه در سال ۷۶ هم بود و با دوم خرداد جریان اصلاح طلبی خسته از دولت مرحوم هاشمی روی کار آمد و هشت سال اداره کشور را در دست داشتند و نهایتا گفتند که ما تدارکاتچی بوده ایم! توجیهی که ابدا برای افکار عمومی قابل قبول نیست و نهایتا در سال ۱۳۸۴ اصولگرایان با پدیده احمدی نژاد پا به عرصه گذاشتند و آن ها هم تا سال ۹۶ بدترین شرایط ممکن را برای کشور ایجاد کردند. ذکر این مطالب و مرور اجمالی حوادث سیاسی کشور از سال ۱۳۷۶ تاکنون حکایت از آن دارد که این جریان سیاسی ۲۶ سال است که عمده نهادهای قدرت را در دست دارند و نتیجه این ۲۶ سال فعالیت وضعیت بغرنجی است که مردم امروز شاهد و ناظر آنند! دولت ها یکی پس از دیگری روی کارآمده اند و فقط گند زده اند، مجلس ها یکی پس از دیگری روی کار آمده اند فقط گنده زده اند و نهایتا کسی نبوده تا مردم از او بابت معرفی چنین چهره هایی مطالبه و بازخواست کند. نه اصولگرایان خواستند و میخواهند که نتیجه اقدامات احمدی نژاد را گردن بگیرند و نه اصلاح طلبان بابت روحانی و مجلس دهم پاسخگوی کسی بوده اند. افرادی که از ناحیه اصلاح طلبان و در جریان انتخابات مجلس در سال ۹۴ به شهروندان تبریز قالب شدند نه چنگی به دل می زدند و نه الان که جریانات اصولگرایی می کنند و سروته یک کرباسند!

لیست امید و نفرات پیروز آن چهار سال تمام و در مجلس دهم فقط یا خود را به خواب زدند و یا سرگرم امورات غیرمهم و غیرمرتبط بودند، برخی از این افراد حتی در عمرشان رنگ تبریز ندیده بودند و در ایام انتخابات در واحد اجاره ای یکی دو ماهه حضور داشتند و برخی هم اصلا در کلاس تبریز نبودند و مقداری هم نداشتند. اکنون هم همین رویه در رابطه با لیست های منتشره جریان اصولگرایی موضوعیت دارد و الحق والانصاف کلاهتان را قاضی کنید، نفراتی که انتخاب کرده اید بعضا به اندازه ای پیاده هستند که اگر خدای ناکرده زبانمان لال راهی بهارستان شوند، پیش پیش وضعیت تبریز مشخص می شود.

به نظر می رسد که مردم باید در این عرصه به نفراتی که خودشان صلاح می دانند و معتقد به کفایت شان هستند، رای بدهند. چه در دوره اصلاح طلبی و چه در این دوره لیست های منتشره محل تانی و تامل جدی است از آن جهت که ظن لابی در آن است. بیشتر با منافع سیاسی افراد و جریانات بسته شده اند تا مصالح ملی و از این روپیشنهاد می شود که در انتخابات این دوره زیاد لیست های منتشره را جدی نگیرید که جدی گرفتنی نیستند و بیشتر به عقل و شعور خودتان مراجعه کنید بهتر است و از حمام این آقایان آبی گرم نمی شود!

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=135227

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});