• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3

علی اف: آذربایجان به فکر خروج از اتحادیه اروپا است

  • کد خبر : 135631
  • 10 اسفند 1402 - 12:30
علی اف: آذربایجان به فکر خروج از اتحادیه اروپا است
یازاکو - الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان گفت: اگر حقوق هیئت این کشور ظرف یک سال احیا نشود، ممکن است خروج از اتحادیه اروپا را بررسی کند.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از دیلی صباح، علی اف در نشستی با هیئتی از اتحادیه تجارت شرق آلمان در باکو، پایتخت، تصمیم آذربایجان برای توقف تعامل و حضور در مجمع پارلمانی شورای اروپا (PACE) در ماه گذشته را یادآور شد و استدلال کرد که نیازی به این عضویت نیست، اگر حق اظهار نظر نداریم.

علی اف با بیان اینکه این نظر بسیاری از مردم آذربایجان است، از تصمیم شورای امنیت برای سلب حق رای نمایندگان آذربایجان انتقاد کرد و گفت : این تصمیم به ابتکار یکی از نمایندگان پارلمان آلمان گرفته شده است.

وی گفت:”آیا این استاندارد دوگانه نیست یا این یک بازی با ماست؟ صدراعظم آلمان (اولاف شولتز) اظهار بی طرفی می کند ولی اقدامات او نشان دهنده این است چراکه عضو حزبی او رهبری می کند می خواهد آذربایجان را که یکی از آنهاست از خود بیگانه کند.

علی اف همچنین به ادعای ایروان مبنی بر برنامه ریزی آذربایجان برای حمله به ارمنستان اشاره کرد و گفت :باکو به روند صلح متعهد است و با تدوین پنج اصل اساسی برای صلح و ارائه پیش نویس سند، ابتکار مذاکرات صلح را بر عهده گرفته است.

وی گفت: پس اگر ما صلح نمی خواهیم، چرا تدابیر آن را آماده کرده ایم؟

علی اف گفت : آذربایجان توسط امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و “دیگرانی مانند آنها” مقصر شناخته می شود.

علی اف همچنین با ابراز ناامیدی باکو از اظهارات بورل در این مورد، از دیپلمات اتحادیه اروپا پرسید که از کجا اطلاعاتی دریافت کرده که آذربایجان قصد حمله به ارمنستان را دارد.

او گفت: “ما چنین برنامه‌ای نداریم. آنها کنایه‌های آقای ماکرون هستند. همه اینها بخشی از سیاست ضد آذربایجانی فرانسه بر اساس شیطان‌سازی کشورمان در رابطه با آمادگی آذربایجان برای حمله به ارمنستان است.”

وی ادامه داد:اوکراین را در نظر بگیرید؛ اوکراین می‌خواهد تمامیت ارضی خود را بازگرداند. آلمان و سایر کشورها به اوکراین سلاح می‌فرستند. همه شما اعلام می‌کنید که اوکراین باید تمامیت ارضی خود را تضمین کند. پس تمامیت ارضی ما چه می شود؟! آیا این موضوع از موضوع اوکراین کم اهمیت تر است؟

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=135631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});