• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

پرجستجوترین رمزارز گوگل در سال ۲۰۲۲

  • کد خبر : 89489
  • 04 دی 1401 - 11:45
پرجستجوترین رمزارز گوگل در سال ۲۰۲۲
یاز اکو - با نزدیک شدن به سال جدید میلادی، آمار پرجستجوترین رمزارزها در پلتفرم گوگل ترندز منتشر شده است و بیت‌کوین در رتبه اول با 28 میلیون جستجوی ماهانه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تجارت‌نیوز، رمزارزها در سال ۲۰۲۲ میلادی، ریزش‌های شدیدی را تجربه کردند و سرمایه‌گذاران از روند نزولی بازار به شدت متضرر شدند. تغییرات نرخ بهره توسط فدرال رزرو، ورشکستگی صرافی FTX، ترا و شبکه سلسیوس نیز تاثیرات منفی شدیدی بر بازار ارزهای دیجیتال گذاشت.

بازار رمزارزها در سال گذشته بیش از ۷۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و ارزش بازاری آن ( مارکت کپ) به ۷۷۰ میلیارد دلار رسید. ریزش قیمت ارزهای دیجیتال آنچنان شدید بود که جستجوی عبارت «خرید ارز‌ دیجیتال» به پایین‌ترین حد خود از فوریه ۲۰۲۰ در گوگل رسید.

۱- بیت کوین، پر جستجو‌ترین عبارت رمزارزی سال ۲۰۲۲

رمزارز مشهور بیت‌کوین، پرجستجو‌ترین ارز دیجیتال گوگل در سال ۲۰۲۲ بود و ماهانه بیش از ۲۸ میلیون جستجو برای این ارز دیجیتال به ثبت رسیده است. به دلیل تحلیل کارشناسان نسبت به برتری بیت‌کوین نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال، علاقه به بیت‌کوین با وجود ریزش‌های سال جاری، حفظ شده است. بیت‌کوین از سال گذشته تاکنون، بیش از ۶۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است و پیش‌بینی می‌شود که قیمت آن به ۱۰,۰۰۰ دلار کاهش پیدا کند.

۲- دوج‌کوین

بعد از بیت‌کوین، رمزارز مورد علاقه‌ ایلان ماسک در رتبه دوم قرار گرفته است و ماهانه بیش از ۵ میلیون جستجو برای دوج‌کوین به ثبت رسیده است. خبر‌هایی درباره استفاده از دوج‌کوین به عنوان ابزار پرداخت در توییتر و پس از خرید آن توسط ایلان ماسک مطرح شد ولی تاکنون اقدامی برای این کار انجام نشده است. با خرید توییتر توسط ایلان ماسک در ماه اکتبر، میزان جستجو برای دوج‌کوین در این ماه به شدت افزایش پیدا کرد.

۳- شیبا اینو

در دوازده ماه گذشته، ارز دیجیتال شیبا اینو بیش از ۴ میلیون بار در ماه در گوگل جستجو شده است. شیبا اینو از رقیب خود، دوج‌کوین در میزان جستجوی ماهانه در آمریکا نیز پیشی گرفته است. این ارز دیجیتال از سال گذشته تاکنون بیش از ۷۵ درصد از ارزش خود را از دست داده است، اما به دلیل خبر‌های احتمالی آغاز پروژه شیباریوم که راه‌حل لایه دومی بر پایه اتریوم است، این ارز دیجیتال توانست محبوبیت خود را حفظ کند.

۴- اتریوم

ارز دیجیتال اتریوم در رتبه چهارم پرجستجو‌ترین رمزارز در سال ۲۰۲۲، با ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار جستجوی ماهانه قرار گرفته است. این ارز دیجیتال، بیش از ۶۷ درصد از ارزش خود را از سال پیش تاکنون از دست داده است. ریزش اتریوم باعث نشده است که این پروژه از تکاپو بیفتد. در سال ۲۰۲۲، مرج اتریوم تکمیل شد و از الگوی اثبات کار به الگوی اثبات سهام تغییر پیدا کرد. جستجوی عبار‌ت‌های «مرج»، «اتریوم ۲.۰» و اتریوم در ماه سپتامبر و در حین فرآیند مرج اتریوم به بیشترین میزان خود رسید.

۵- کاردانو

رمزارز کاردانو که در حال حاضر با قیمت ۰.۲۵ دلار معامله می‌شود، در رتبه پنجم پرجستجوترین رمزارزهای گوگل در سال گذشته قرار گفته است. ماهانه بیش از ۱ میلیون و ۴۷۰ هزار جستجو مرتبط با این رمزارز در گوگل انجام شده است. در ماه ژانویه ۲۰۲۲، به دلیل بازدهی قیمتی بالای کاردانو نسبت به اتریوم و بیت‌کوین، میزان جستجوی این ارز دیجیتال، به شدت افزایش پیدا کرد اما در ماه‌های بعدی، جستجوی آن روند نزولی پیدا کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=89489

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});