• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
4

نرخ تورم نقطه به نقطه در استان زنجان کاهش یافت

  • کد خبر : 136444
  • 17 اسفند 1402 - 13:15
نرخ تورم نقطه به نقطه در استان زنجان کاهش یافت
یازاکو - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان با بیان اینکه نرخ تورم نقطه به نقطه استان در بهمن ۱۴۰۲ در مقایسه با ماه قبل ۳.۲ درصد کاهش یافته است، گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی­ها» به ۲۶.۹ درصد و گروه «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» به۳۳.۵ درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، احمد خداوردی روز پنجشنبه با بیان اینکه منظور از نرخ تورم نقطه به نقطه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه مشابه سال قبل است، افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در بهمن ۱۴۰۲ به عدد ۳۱.۲ درصد رسیده؛ یعنی خانوارهای استان به‌طور میانگین ۳۱.۲ درصد بیشتر از بهمن ۱۴۰۱ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

وی همچنین از کاهش نرخ تورم سالانه برای خانوارهای استان خبر داد و اظهار کرد: منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه سال قبل از آن است که در این زمینه نرخ تورم سالانه استان در بهمن ۱۴۰۲ به عدد ۴۱.۱ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، ۱.۶ درصد کاهش داشته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری و روستایی استان به ترتیب ۴۰.۷ درصد و ۴۲ درصد است.

خداوردی به افزایش نرخ تورم ماهانه برای خانوارهای استان اشاره کرد و افزود: منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل است که این نرخ در استان در بهمن ۱۴۰۲ به عدد ۱.۸ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل، ۰.۱ واحد درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» به ترتیب ۰.۷ درصد و ۲.۴ درصد بوده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=136444

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});