• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

بهره‌وری پایین از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی آذربایجان‌شرقی است

  • کد خبر : 136463
  • 17 اسفند 1402 - 17:22
بهره‌وری پایین از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی آذربایجان‌شرقی است
یازاکو - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: ضعف و پایین بودن سطح بهره‌وری، یکی از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی و اقتصاد این استان است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، « محمد کلامی» روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از سه محصول فناوری جدید مجموعه صنعتی تراکتورسازی ایران با بیان اینکه سه مولفه در توسعه واحدهای تولیدی و رونق اقتصاد آنها تاثیرگذار است، افزود: فرسودگی فناوری استفاده شده در واحدهای تولیدی استان که قدمت برخی از آن ها به دهه ۶۰ بر می گردد موجب می شود که این واحدها قابلیت رقابت با مجموعه های تولیدی با دانش روز و فناوری های جدید را نداشته باشند.

وی پایین بودن سطح دانش فنی را از دیگر مشکلات واحدهای تولیدی استان اعلام و اظهار کرد: دانش برخی از واحدهای تولیدی استان متناسب با نیاز زمان کنونی نیست و در نتیجه نمی توانند با بنگاه های بزرگ اقتصادی دنیا رقابت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: مشکل دیگر واحدهای تولیدی استان، تولید محصولاتی است که عمر اقتصادی آنها در دنیا به پایان رسیده و رقابتی برای تولید آن ها وجود ندارد در نتیجه سود خالص تولید آن ها خیلی کمتر است.

کلامی، با تاکید بر لزوم ارتباط حوزه های صنعت و دانشگاه برای رفع مشکلات همدیگر، ادامه داد: دانشگاه ها باید تولید علم، فناوری و شیوه های مدیریتی را به عرصه صنعت صادر کنند و بخش صنعت نیز از تولیدات دانشگاه ها استقبال کند.

وی یادآور شد: شکاف بین علم و صنعت موجب شده است تا هیچکدام از این مجموعه ها نتوانند مشکلات همدیگر را برطرف کنند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=136463

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});