• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی «فضا و زمان در مسیر جاده ابریشم» در فرهنگسرای تاریخی نیکدل

  • کد خبر : 136654
  • 19 اسفند 1402 - 12:17
افتتاح نمایشگاه بین‌المللی «فضا و زمان در مسیر جاده ابریشم» در فرهنگسرای تاریخی نیکدل
یازاکو - طی برنامه ای با حضور تسوکادا تاماکی سفیر جدید کشور ژاپن در ایران، شهردار منطقه ۸،رئیس سازمان نظام مهندسی استان واساتید و کارشناسان معماری نمایشگاه بین المللی " فضا و زمان در مسیر جاده ابریشم" در فرهنگسرای تاریخی نیکدل و همزمان در خانه ی علی مسیو و خانه ی خطایی آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از شهریار، این رویداد فرهنگی و علمی بصورت مشترک بین ایران و ژاپن و در قالب نمایشگاه و همایش علمی- فرهنگی برگزار شد، که هدف آن، آشنایی با فرهنگ، هنر و سبک های معماری و شهرسازی دو کشور ایران و ژاپن است که طی یک ماه در فرهنگسرای نیکدل به نمایش گذاشته شده است.

در این مراسم ، تئاتر چکیده ” منطق الطیر ” اثر عطار نیشابوری نیز در فضای باز فرهنگسرای نیکدل برای حاضرین اجرا شد.

درحاشیه این برنامه حسین منیری فر شهردار منطقه هشت تبریز در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه بین المللی فضا و زمان با حضور سفیر ژاپن در ایران، به میزبانی شهرداری منطقه ۸ در فرهنگسرای تاریخی نیکدل آغاز بکار کرد و در این نمایشگاه، آثار هنر و معماری کشور ژاپن به مدت یک ماه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و شهروندان گرامی می توانند بصورت رایگان همه روزه از این نمایشگاه دیدن کنند.

وی افزود: آشنایی با فرهنگ و هنر و معماری و شهرسازی بین دو کشور ایران و ژاپن در قالب نمایشگاه و کارگاه‌های فنی و همچنین تبادل تجربیات از جمله اهداف مهم این برنامه است.

شایان ذکر است رویداد بین‌المللی «فضا و زمان» برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ در موزه لوور پاریس برگزار شده و دومین نمایشگاه فضا و زمان در سال ۲۰۰۰ در شهر توکیو ژاپن برگزار و مورد استقبال قرار گرفت.

این نمایشگاه تاریخی در سال های بعد با سفر به دور دنیا در کشورهای مختلف اجرا شده و مورد استقبال بسیاری از جوامع خلاق جهان قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=136654

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});