• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

آماده‌سازی فاز توسعه‌ای شهرک صنعتی اردبیل در سطح ۶۰ هکتار

  • کد خبر : 136815
  • 20 اسفند 1402 - 13:15
آماده‌سازی فاز توسعه‌ای شهرک صنعتی اردبیل در سطح ۶۰ هکتار
یازاکو - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از آماده سازی ۶۰ هکتار از فاز توسعه شهرک صنعتی ۲ اردبیل برای اجرای طرح‌های تولیدی و صنعتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، هاشم علایی روز یکشنبه در بازدید از شهرک صنعتی ۲ اردبیل اظهار کرد: برای تامین زمین طرح‌های تولیدی مرکز استان، فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی ۲ اردبیل در حال آماده سازی است که تاکنون جدول‌بندی و زیرسازی معابر، پست برق ۶۳ کیلوولت و خط توزیع برق فشار متوسط هوایی آن اجرایی شده و تامین سایر زیرساخت‌های لازم هم در دست اقدام است.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌ها، اعتباری بالغ بر ۲هزار میلیارد ریال هزینه شده و تلاش می‌شود مراحل واگذاری زمین، طی چند ماه آینده آغاز و در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: شهرک صنعتی ۲ اردبیل با مساحت بیش از ۷۰۰ هکتار به عنوان بزرگترین و مهمترین شهرک صنعتی استان اردبیل محسوب می‌شود که علاوه بر قطب تولید، بخش اعظمی از اشتغال استان را هم به خود اختصاص داده است.

وی افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان یک سازمان توسعه‌ای، نقش بسزایی در توسعه صنعت استان دارد، همانگونه که این شرکت تلاش کرده با تملک اراضی مورد نیاز و اجرای طرح‌های عمرانی متعدد، زمینه افزایش تولید و اشتغال در استان را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، تامین زمین در مرکز استان را از موارد بسیار مهم و ضروری حال حاضر توسعه صنعت استان برشمرد و افزود: ایجاد و توسعه شهرک‌های صنعتی به طور جد مورد تاکید و پیگیری‌های این شرکت قرار دارد که امیدواریم با همکاری هرچه بیشتر دستگاه‌ها و سازمان‌ها، نیاز سرمایه گذاران به اراضی صنعتی در مرکز و سایر مناطق استان تامین شود.

ناحیه صنعتی هل آباد در شهرستان اردبیل ایجاد می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه با توجه به نیاز مبرم مرکز استان به زمین صنعتی، ناحیه صنعتی هل آباد در منطقه هیر شهرستان اردبیل ایجاد می‌شود افزود: ایجاد ناحیه صنعتی هل آباد در شورای برنامه‌ریزی استان مصوب و مراحل مطالعات امکان سنجی و مکان یابی آن به اتمام رسیده است و در مرحله تصویب در هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران قرار دارد.

وی مساحت ناحیه صنعتی هل آباد را در حدود ۵۰ هکتار برشمرد و افزود: تملک این ناحیه صنعتی از اراضی ملی در دست اقدام می‌باشد که در صورت تسریع دستگاه‌های دخیل در پاسخ به استعلامات نهایی، شاهد تملک و ایجاد آن در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه به علت استقبال سرمایه‌گذاران، احداث و توسعه چندین شهرک و ناحیه صنعتی جدید در دستور کار این شرکت قرار دارد، ادامه داد: توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی جدید، از جمله اولویت‌های اصلی این شرکت برای استقرار واحدهای تولیدی است که در این راستا، برنامه ریزی‌های مدون به منظور تامین زمین سرمایه‌گذاران جدید انجام شده است تا با ایجاد آن، شاهد رشد و شکوفایی روز افزون صنعت استان باشیم.

علایی بیان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی این آمادگی را دارد تا در صورت معرفی اراضی مناسب، نسبت به ایجاد شهرک‌های صنعتی جدید و تامین زیرساخت‌های سرمایه‌گذاران اقدام کند.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=136815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});