• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

آماده سازی فاز دوم مجموعه فرهنگی تاریخی باغشمال در ۵۳ هزار متر مربع

  • کد خبر : 136879
  • 21 اسفند 1402 - 9:30
آماده سازی فاز دوم مجموعه فرهنگی تاریخی باغشمال در ۵۳ هزار متر مربع
یازاکو - شهردار منطقه ۳ تبریز گفت: با توجه به مساحت پارک باغشمال و لزوم استفاده هر چه سریع تر شهروندان از این فضای سبز و مفرح در مرکز شهر، مطابق برنامه ریزی ها فاز اول این پارک در ۴۶ هزار متر مربع سال های گذشته احداث، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت و هم اکنون عملیات عمرانی در ۵۳ هزار مترمربع فاز دوم تداوم دارد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از امور ارتباطات شهرداری منطقه ۳ تبریز، علی قاسمی با اعلام این که عملیات عمرانی جهت احداث فاز دوم پارک باغشمال در چند جبهه ادامه دارد، افزود: هم اکنون عملیات کف سازی، جدول گذاری کاشت نهال وفضای سبز و همچنین احداث عمارت کلاه فرنگی در این مجموعه در حال انجام است.

شهردار منطقه ۳ افزود: پس از اتمام زیرسازی عملیات کف سازی پیاده راه ها و همچنین تامین آب خام و روشنایی این محوطه شروع خواهد شد.

وی افزود: پیاده راه های اصلی و فرعی این محوطه با کف پوش های بتنی پیش ساخته کف سازی خواهد شد.

قاسمی تصریح کرد: همکاران معاونت فنی و عمرانی منطقه تلاش می کنند تا هر چه سریعتر با آماده سازی محوطه آن را برای کاشت فصای سبز و درخت و همچنین نصب مبلمان شهری مهیا کنند.

وی گفت: وسعت فضای سبز مجموعه تاریخی – فرهنگی باغشمال در سطح حوزه استحفاظی منطقه ۳ قابل توجه است به طوری که بر افزایش سرانه فضای سبز سطح حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۳ به مقدار نیم مترمربع می افزاید.

شهردار منطقه ۳ همچنین از تعریض و آماده سازی خیابان ۱۴ متری در قسمت شمالی این پارک خبر داد و گفت: آماده سازی این خیابان به اتمام رسیده است.

وی گفت: با پایان این پروژه تردد شهروندان در این مسیر تسهیل شده و به خاطر دسترسی این خیابان از ارتش به حافظ، از ترافیک خیابان ارتش کاسته خواهد شد.

قاسمی افزود: به دلیل قرار داشتن واحدهای مسکونی و عرض کم خیابان در کنار پارک باغشمال امکان تردد وسایل حمل و نقل در این محدوده با مشکل مواجه بود که برای راحتی شهروندان و سهولت در رفت و آمد اهالی و همچنین دسترسی شهروندان به پارک باغشمال و خیابان حافظ از سمت ارتش، شهرداری منطقه ۳ نسبت به تعریض این خیابان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: همچنین جهت رفاه حال همشهریان در ضلع شرقی فاز دوم پارک باغشمال در عرض ۷ متر وبه طول ۳۵۰ متر جیب پارک احداث شده است تا شهروندان در دسترسی به پارک و پارک کردن خودروهای خود مشکلی نداشته باشند.

شهردار منطقه ۳ تبریز همچنین ازاتمام بتن ریزی دو بلوک از هشت بلوک فونداسیون عمارت کلاه فرنگی در پارک باغشمال خبرداد.

او افزود:پروژه عمارت کلاه‌فرنگی یکی از پروژه‌های نیمه‌تمام برای بازیابی هویت تاریخی تبریز در محدوده مجموعه فرهنگی پارک باغشمال است که امیدواریم با پیش بینی اعتبار لازم سال آینده شاهد تکمیل این پروژیه تاریخی وفرهنگی باشیم.

قاسمی افزود: مطالعات تکمیلی پروژه عمارت کلاه ‌فرنگی در سال جاری انجام شده وبا شروع عملیات اجرایی و با پیش‌بینی اعتبار لازم سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

شهردار منطقه ۳ کاربری عمارت کلاه‌فرنگی را فرهنگی اعلام کرد وافزود: اجرای این پروژه در راستای احیای هویت تاریخی محدوده پارک باغشمال است.

او ادامه داد: عمارت کلاه فرنگی بنایی متشکل از دو سالن و یک فضای گنبدی شکل۸ ضلعی در وسط عمارت در جهت شرقی غربی، با زیربنایی به وسعت۱۹۰۰ مترمربع در مراحل آماده سازی برای بتن ریزی فونداسیون است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=136879

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});