• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
4
در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز با استاندار آذربایجان‌شرقی مطرح شد؛

استانداری با قوت و قدرت از شهرداری‌ تبریز حمایت می‌کند/۱۴ پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری سوم خرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 133474
  • 21 بهمن 1402 - 16:00
استانداری با قوت و قدرت از شهرداری‌ تبریز حمایت می‌کند/۱۴ پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری سوم خرداد ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد
یازاکو - استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر چه بتوانیم کیفیت طرح های شهری را بالا ببریم، مردم از ما راضی تر خواهند بود، از اعضای شورای اسلامی و شهردار تبریز خواست تحقق این مهم را در اولویت قرار دهند.

مالک رحمتی در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر تبریز با وی افزود: مردم نیاز به اطلاع رسانی از طرح های اجرا شده توسط شهرداری دارند و باید توجه کنیم که دانستن حق مردم است.  

وی با اشاره به اینکه برای شهری به بزرگی تبریز و مردم بصیرش باید طرح هایی متناسب و در شان آن اجرا کرد، گفت: ساماندهی حاشیه نشینی به عنوان پدیده ای که شکل گیری آن سال ها به طول انجامیده است، نیاز به برنامه ریزی دقیق و حساب شده دارد.

وی اضافه کرد: طرف حساب مردم در مدیریت شهری، شهرداری بوده چرا که شهرداری در صف اول خدمات دهی است و ما نیز با قدرت و قوت و به شکل کاربردی از فعالیت ها و تلاش های این مجموعه حمایت می کنیم.

رحمتی با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری تبریز باید اولویت کاری برای خود تعریف کنند، بیان کرد: خدمات رسانی به مناطق کم برخوردار تبریز را در اولویت قرار دهید.  

وی خطاب به حاضران در این دیدار افزود: بسته های سرمایه گذاری دقیقی را برای جذب سرمایه گذاران در حوزه مدیریت شهری تعریف کنید.  

وی یادآوری کرد: ما در حوزه مدیریت شهری، امکاناتی مانند کمیسیون ماده پنج و  کارگروه زیربنایی استان را برای تسهیل جذب سرمایه گذار در اختیار داریم.  

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی اضافه کرد: اگر می خواهیم مشکل ناترازی آب تبریز را حل کنیم، با استفاده از تصفیه فاضلاب و بازچرخانی آب، نباید حتی یک‌ مترمکعب آب هم در این شهر هدر رود.

وی ادامه داد: دبیرخانه شهر هوشمند را در استانداری تشکیل می دهیم، اما باید توجه کنیم که تحقق شهر هوشمند در تبریز، نیازمند بسترسازی برای رونق اقتصاد دیجیتال است.

وی گفت: در زمینه رویکردهای فرهنگی و کاهش آسیبهای اجتماعی تبریز، وضعیت مناسبی نداریم، اما آنچه را هم که می توانیم انجام دهیم، نباید غیرکارشناسی و شتابزده باشد و باید با استفاده از ظرفیت مراکز دانشگاهی و پژوهشی حرکت نرم در این حوزه حساس انجام داد.

بودجه شهرداری تبریز را با ۴۵ همت به شورای هفتم تحویل می‌دهیم/ ۱۴ پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری سوم خرداد ۱۴۰۳به بهره‌برداری می‌رسد

یعقوب هوشیار شهردار تبریز نیز در این دیدار تصریح کرد: بودجه را با ۵.۴ همت دریافت کرده ایم و با ۴۵ همت به شورای بعدی تحویل خواهیم داد.

وی همچنین گفت: آغاز بکار صندوق ذخیره سرمایه گذاری از سال گذشته یکی از مهمترین اقدامات شهرداری تبریز در حوزه سرمایه گذاری است.

هوشیار با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ همت طرح های سرمایه گذاری شهری نهایی شده است افزود: ۱۴ پروژه بزرگ سرمایه گذاری نیز سوم خرداد سال ۱۴۰۳ در تبریز افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در حوزه بافت فرسوده به نسبت جمعیت در رتبه اول و در صدور پروانه ساخت رتبه دوم کشور را داریم و بیش از پنج هزار پروانه صادر شده است.

شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه شهر تبریز پاک ترین هوای کشور را دارد، تصریح کرد: نوسازی تاکسیرانی با ۱۷۰۰ تاکسی محقق شده و هزینه نوسازی دو هزار تاکسی نیز آماده است.

هوشیار در ادامه گزارش خود از عملکرد شهرداری تبریز اظهار کرد: قرارداد خرید ۳۰۰ اتوبوس منعقد شده و قرار است این میزان خرید به  ۸۰۰ دستگاه اتوبوس  افزایش یابد.

وی با بیان اینکه فاز اول خط دوم مترو تا پایان این دوره مدیریت شهری به  اتمام می رسد عنوان کرد: برای افتتاح این پروژه کلان شهری تبریز تابلو روزشمار نصب شده است.

شهردار تبریز از اجرای ۵۵ پروژه ورزشی با یک هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جاری خبر داد و گفت: بیشتر این پروژه در مناطق کم برخوردار اجرایی می شود.

وی با اعلام اینکه مسیرگشایی هزار میلیارد تومانی خیابان انقلاب سال بعد افتتاح می شود اضافه کرد: احداث ورزشگاه ۱۵ هزار نفری سرپوشیده و نمایشگاه بین المللی تبریز نیز اسال آینده آغاز می شود.

وی همچنین از نهایی شدن فاینانس ۴۲۰ میلیون یورویی خبر داد گفت: بهره برداری از فاز اول خط دوم مترو بدون فاینانس برنامه ریزی شده است.

شهردار تبریز در این جلسه پروژه پردیس فرهنگ و رسانه و پروژه ساماندهی مقبره الشعرا بعد از ۱۵ سال را نیز از دیگر پروژه های مهم شهرداری تبریز عنوان کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز: حمایت استانداری موجب تسریع در حل مشکلات شهر می‌شود

شهرام دبیری در جلسه مشترک مدیریت شهری تبریز با استاندار آذربایجان شرقی گفت: با حمایت استاندار محترم آذربایجان شرقی آینده روشنی برای استان می بینم و تلاش می کنیم به دور از جناح بندی های سیاسی در جهت رفع مشکلات مردم برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: در چارچوب یک برنامه پنج ساله تلاش کردیم هر سال برشی از آن را اجرا کنیم.

دبیری با بیان اینکه قانون مصوب درباره درآمد پایدار شهرداری ها هم بیشتر به بایدها و نبایدها می پردازد، ادامه داد: قرار بود بعد از دو سال قانونی در ارتباط با درآمد پایدار شهرداری ها تصویب شود که نشد و به همین دلیل نیز تنها ۱۵ درصد منابع شهرداری ها پایدار است.

وی تصریح کرد: علی رغم اینکه شوراها به بلوغ کامل نرسیده اند، اما ثبات مدیریت که شورا و شهرداری ها به آن رسیده اند، ارزشمند است.

دبیری اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد تبریز مناطق حاشیه نشین و فرسوده است و شورا و شهرداری میراث دار آن هستند و ما نیز با آنکه برای بازسازی آن مسوول نیستیم، اما مشوق هایی برای بازسازی آن تعیین کرده ایم.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه تلاش کرده ایم در بحث بازآفرینی اقشار آسیب‌پذیر، آسیب نبینند یادآور شد: به توزیع عادلانه بودجه شهری اعتقاد داریم و مناطق کم برخوردار در اولویت هستند.

وی در ادامه گفت: بودجه امسال شهرداری ۲۰ هزار میلیارد تومان بود که امیدواریم تا پایان سال تحقق یابد و بودجه سال آینده نیز با افزایش قابل توجه ۳۰ هزار میلیارد تومان و بیشتر عمرانی و با محوریت مناطق کم برخوردار است.

دبیری خاطر نشان کرد: تعامل شورا و شهرداری خوب بوده و بیش از ۹۰ درصد لوایح شهرداری تصویب شده است، ضمن اینکه ما نیز تلاش کرده ایم وظیفه نظارتی خود را با دقت انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در این دوره جذب نیرویی اتفاق نیفتاده است و اگر در جایی هم کمبود نیرو بوده شهرداری سعی کرده با افزایش بهره وری این نقص را جبران کند.

مدیریت شهری نیازمند حمایت استانداری در خصوص پرونده‌های کمیسیون ماده پنج است

نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز بر ضرورت حمایت استانداری آذربایجان شرقی در خصوص پرونده های کمیسیون ماده پنج تاکید کرد.

روح الله دهقان نژاد ابراز امیدواری کرد: در دوره جدید مدیریت استان در حوزه اقتصاد شهری گام‌های جدی برداشته شود.

ضرورت لحاظ پیوست فرهنگی برای تمامی پروژه های شهری

رییس کمیسیون سرمایه گذاری و بهبود کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز گفت: لحاظ پیوست فرهنگی برای تمامی پروژه های شهری از ضرورت های شورای اسلامی شهر تبریز است.

حجت الاسلام کاظم زعفرانچی لر با اشاره به اینکه هیچ موضوعی در مدیریت شهری نمی توان یافت که به شهر هوشمند مرتبط نباشد، اظهار کرد: شهر هوشمند و فناوری از مباحث اصلی مدیریت شهری در جهان امروز است که در راستای آن تاکنون ۶۰ کیلومتر فیبرنوری کار گذاشته شده است و تا ۲۷۰ کیلومتر ادامه می یابد.

وی افزود: قرار است بزرگ ترین مرکز کنترل ترافیک شمال غرب کشور و نصب یک هزار دوربین کنترل ترافیک در سال جاری و سال بعد افتتاح شود.کاظم زعفرانچی لر همچنین اضافه کرد: پیشنهاد می کنم با توجه به نگاه های تجاری یا امنیتی به دیتا، دبیرخانه دایمی شهر هوشمند در استانداری راه اندازی شود.

ضرورت افزایش ۱۰ برابری بودجه عمرانی شهر تبریز 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: منابع اعتباری دولت در بودجه شهرداری تبریز کمتر از یک درصد است و بر همین اساس در اداره شهرها از جمله تبریز با یک ناترازی بودجه ای مواجه هستیم.

علی نوای باغبان در ادامه خواستار اعمال مدیریت شهری واحد برای اداره بهتر شهر شد و افزود: در طرح تفصیلی و جامع ۱۰۰ طرح مسیرگشایی پیش بینی شده که به رغم تلاش شهرداری، به دلیل بودجه ناکافی باقی مانده است.

وی یادآور شد: با محدودیت منابع در اعتبارات دولتی و شهرداری مواجه هستیم که راهکار برون رفت از آن، جذب سرمایه گذاری های بزرگ شهری است.

لزوم اتخاذ تدابیر عملی برای رفع آلودگی هوای تبریز

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در جلسه مشترک مدیریت شهری با استاندار آذربایجان شرقی خواستار اتخاذ تدابیر عملی برای رفع آلودگی هوای تبریز شد.

حکیمه غفوری همچنین گفت: شهرداری تبریز در مدت سپری شده در همه حوزه های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی تلاش چشم گیری انجام داده است.

وی ادامه داد: ضرورت دارد ظاهر ادارات، سازمان ها، اماکن عمومی و فروشگاه ها متناسب با عنوان تبریز به عنوان پایتخت جهان تشیع باشد.

۲۵ تا ۳۰ درصد مردم تبریز در مناطق حاشیه نشین زندگی می‌کنند

غلامرضا احمدی عضو دیگر شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه عنوان کرد: ۲۵ تا ۳۰ درصد مردم تبریز در مناطق حاشیه نشین زندگی می کنند که در مقابل حوادث غیرمترقبه بسیار آسیب پذیر است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری به تنهایی قادر به ساماندهی این مناطق نیست و باید همه سازمان ها پای کار بیایند ادامه داد: برای کاهش مشکلات مناطق حاشیه نشین و ساماندهی آن باید طرح جامعی تدوین و عملیاتی شود.

سهم ناچیز شهرداری از مالیات ارزش افزوده به دلیل عدم گردش مالی شرکت های بزرگ

همچنین احد صادقی دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: سهم شهرداری از مالیات ارزش افزوده جزو منابع درآمدی پایدار است که به دلیل عدم گردش مالی شرکت های بزرگ در استان کمتر از آن بهره مندیم.

وی با اشاره به ضرورت بازچرخانی آب در تبریز گفت: ستاد فضای سبز استان قبلاً فعال بوده که از سرگیری آن می تواند به مدیریت شهری تبریز کمک کند.

صادقی  ادامه داد: در حوزه پسماند کارهای خوبی انجام داده ایم که تفکیک از مبدا به صورت اپلیکیشن انجام می شود و در حوزه بازیافت نیز ورود کرده ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی نیز باید برای جایگزینی اتوبوس ها اهتمام کنیم تا چهره شهر عوض شود اظهار کرد: همراهی مردم در اجرای پروژه های مختلف شهری اصل هم افزایی شهری است و در اولین بند بیانیه رهبر معظم انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی نیز بیان شده است.

پیگیر تحویل ورزشگاه یادگار امام(ره) به شهرداری تبریز هستیم

رییس کمیسیون ورزش شورای اسلامی شهر تبریز گفت: پیگیر هستیم که ورزشگاه یادگار امام(ره) را به شهرداری تحویل دهند و این در حالی است که شهرداری تبریز در حال رفع نواقص آن است.

پرویز هادی گفت:این مجموعه ۲۰۰ هکتاری آبروی شهر است و برای سال آینده نیز احداث یک ورزشگاه ۱۵ هزار نفری را در این مجموعه برنامه ریزی کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه به امکانات ورزشی سایر سازمان ها و ادارات مستقر در تبریز دسترسی نداریم گفت: پیشنهاد کرده ایم که در قبال تفاهم نامه ای شهرداری هزینه تعمیر و نگهداری آنها را بر عهده بگیرد و آنها نیز هفته ای یک جلسه آنها را در اختیار شهرداری بگذارند.

هادی در این جلسه ادامه داد: پیشنهاد می کنیم حریم پنج شش متری اراضی بالای لوله نفت تبریز در جهت شرق به غرب به یک پیست دوچرخه سواری ۳۰ کیلومتری یا کمربند فضای سبز تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=133474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});