• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

راه اندازی ۳۶۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در آذربایجان‌شرقی/ توزیع ۱٫۷ میلیون بسته معیشتی

  • کد خبر : 13707
  • 16 اردیبهشت 1400 - 15:00
راه اندازی ۳۶۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در آذربایجان‌شرقی/ توزیع ۱٫۷ میلیون بسته معیشتی
یاز اکو - رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی از اجرای طرح جامع محرومیت زدایی در استان خبر داد و گفت: طرح جامع محرومیت زدایی طی سه سال آینده در استان اجرا می شود .

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، محمد اسکندری امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگی اظهار داشت: سند جامع حرکت های جهادی در راستای نیل به سیاست های راهبردی در سطح کشور تدوین شده است.

 وی افزود: تمام گروه‌های جهادی در کشور متاثر از این سند جامع بوده و فعالیت‌های خود را بر اساس آن ادامه می‌دهند و گروه‌های جهادی آذربایجان‌شرقی نیز در قالب مصوبات سند جامع حرکت می‌کنند.

اسکندری خاطرنشان کرد: یکی از ماموریت‌های ۱۰ ساله و چشم انداز پنج ساله سازمان بسیج سازندگی در مرحله اول توسعه کمی و کیفی گروه های جهادی و در مرحله دوم معرفی قطب ها و ظرفیت های ویژه هر شهرستان است.

وی با ذکر مثال در این زمینه ادامه داد: به عنوان مثال ملکان قطب انگور، هوراند قطب سماق و مراغه قطب سیب استان آذربایجان شرقی است، در این سند چشم انداز در صدد هستیم قطب‌ها و پتانسیل هر شهرستان را به کل کشور معرفی کرده و بازار جدیدی برای فروش این محصولات پیدا کنیم، چرا که در برخی موارد محصول تولید می شود ولی بازاری برای فروش وجود ندارد.

اجرای طرح شهید سلیمانی با ۵۲۱ تیم

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به همکاری نیروهای جهادی با دانشگاه علوم پزشکی افزود: طرح شهید سلیمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در سه محور مراقبتی، نظارتی و حمایتی اجرا شد. در این طرح، بسیج سازندگی نقش حمایت گری بر عهده داشت. در شهرستان ها خانواده هایی که به کرونا مبتلا شده بودند شناسایی شده و نیروهای جهادی بسیج سازندگی مایحتاج و ملزومات زندگی او را تامین می کردند.

وی ادامه داد: در طرح شهید سلیمانی دو هزار و ۵۲۱ تیم تشکیل شد و تعداد بسیجیان ساماندهی شده در این طرح ۶هزار و ۶۳۸ نفر بود و در قالب این طرح ۶۶هزار و ۷۵۸ بسته معیشتی در بین خانواده های شناسایی شده مبتلا به کرونا توزیع گردید. 

اجرای طرح جامع محرومیت زدایی 

اسکندری در بخش دیگری از صحبت های خود از اجرای طرح جامع محرومیت زدایی در استان خبر داد و افزود: طرح جامع محرومیت زدایی طی سه سال آینده در استان اجرا می شود و در این راستا تفاهم نامه همکاری با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به امضاء رسیده است. این طرح در بحث کلان محرومیت زدایی در زمینه آب شرب و راه روستایی است. روستاهای محرومی که از نظر آب در مضیقه بوده و از نظر راه روستایی نیز مشکل دارند در اولویت هستند.

وی اجرای رزمایش مومنامه و کمک های معیشتی را از دیگر فعالیت گروه های جهادی ذکر کرد و افزود: در طی یک سال ایام کرونایی یک میلیون و ۷۰۰ بسته معیشتی با اعتباری بیشتر از ۳۰۰ میلیارد تومان به همت مردم و خیرین با بسترسازی گروه های جهادی در بین نیازمندان مناطق محروم و کم برخوردار توزیع شده است.

راه اندازی  ۳۶۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی

اسکندری در ادامه در مورد راه اندازی کارگاه های اقتصاد مقاومتی نیز گفت: طی سال گذشته ۳۶۰ کارگاه اقتصاد مقاومتی در شهرستان های مختلف استان راه اندازی شده و برای ۸۷۷ نفر به صورت مستقیم و ۸۵۳ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

 اجرای ۱۰۰۰ صندوق قرض الحسنه
   

وی اجرای طرح صندوق های قرض الحسنه را یکی از طرح های موفق بسیج سازندگی اعلام کرد و افزود: طرح راه اندازی صندوق های قرض الحسنه از سال ۹۸ در کل کشور اجرا می شود.

اسکندری گفت: تاکنون یک هزار و ۱۱ صندوق قرض الحسنه با عضویت ۵۷ هزار و ۷۰۰ نفر راه اندازی شده و ۳۴ شرکت تعاونی با حمایت صندوق های قرض الحسنه تاسیس شده است.

وی افزود: موجودی صندوق های قرض الحسنه استان آذربایجان شرقی ۳۴ میلیارد تومان بوده و هشت هزار و ۴۹۵ نفر نیز با استفاده از اعتبار این صندوق های قرض الحسنه برای خود شغل و درآمد ایجاد کرده اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=13707

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});