• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
0

پیش بینی ۲۵۰ هزار نفری ترکیه برای سفر نوروزی ایرانیان

  • کد خبر : 137483
  • 26 اسفند 1402 - 21:09
پیش بینی ۲۵۰ هزار نفری ترکیه برای سفر نوروزی ایرانیان
یازاکو - مسئولین بخش گردشگری ترکیه گفتند: انتظار می‌رود ایرانی‌ها با بهره‌گیری از تعطیلات ملی دو هفته‌ای خود، بیشترین بازدید از ترکیه را در جشن‌های نوروز داشته باشند.

به گزارش واحدترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت گردشگران ایرانی خود را برای گذراندن ایام نوروز از ۲۱ مارس تا ۱ آوریل در ترکیه آماده می کنند.
در حالی که وان، استانبول و استان ترابزون در شمال شرقی در اولویت مسافران ایرانی هستند انتظار می رود نزدیک به ۲۵۰۰۰۰ گردشگر ایرانی به سراسر ترکیه سفر کنند.
ترکیه در بین کشورهای مورد علاقه ایران برای فعالیت های گردشگری خارجی در رتبه اول قرار دارد. قبل از همه‌گیری کووید-۱۹، سالانه ۲٫۵ میلیون گردشگر ایرانی به ترکیه سفر می کردند. هدف ترکیه رساندن تعداد مسافران ایرانی به ۲.۵ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۴ است.
بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، ۲۱۲ هزار گردشگر ایرانی در ژانویه وارد ترکیه شده بودند.

انتظار می رود حدود ۱۱۰۰۰۰ گردشگر به وان برای ۲۰ روز سفر کنند. این شهر که بیش از ۴۰۰۰ تخت ظرفیت داردبرای این مدت ناکافی است.
موبرا ارسین، رئیس اتحادیه هتلداران ترکیه با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهایی است که مهمترین درآمد گردشگری ترکیه را تامین می کند، گفت: انتظار داریم در سال ۲۰۲۴ تعداد گردشگران از این منطقه افزایش یابد و نوروز فرصت ارزشمندی برای این هدف است.

وی در پایان گفت: “این نشاط تاثیر مثبتی بر اشغال هتل های استانبول و وان خواهد داشت. میزان هزینه گردشگران ایرانی برای سفر به ترکیه به طور متوسط ​​بیش از ۱۰۰۰ دلار برای هر نفر است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=137483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});