• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

سفرهای پیشواز نوروز در آذربایجان شرقی پنج درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 137584
  • 27 اسفند 1402 - 16:00
سفرهای پیشواز نوروز در آذربایجان شرقی پنج درصد افزایش یافت
یازاکو - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در طول سه روز گذشته و از ۲۴ اسفند تا صبح امروز ۲۷ اسفند، پنج درصد سفرهای جاده ای در استان افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، «اورجعلی علیزاده»، روز یکشنبه در حاشیه آغاز پویش «چشم به راهیم» ۱۴۰۳ اعلام کرد: بیشترین ورودی و خروجی به استان در سه روز گذشته از مسیرهای میاندوآب به ملکان، مشکین شهر به اهر، نیر به سراب و آزادراه پیامبر اعظم ( تبریز – زنجان ) است.

وی با بیان اینکه طرح نوروزی راهداری از ۲۵ اسفند آغاز شده است و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه می یابد، افزود: در استان ۱۴ پایانه مسافری در ایام تعطیلات نوروزی برای ارایه خدمات به مسافران فعال خواهند بود.

وی با اعلام اینکه ۶۰۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل جاده ای این استان در ایام تعطیلات نوروزی به مسافران درون و برون استانی خدمات ارایه می‌کنند، اظهار کرد: از مجموع اتوبوس های ناوگان حمل و نقل مسافری، ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای سفرهای برون استانی در نظر گرفته شده و عمده سفرهای برون استانی مربوط به تهران و مشهد بوده و روزانه ۱۰۰ تا ۱۲۰ اتوبوس با ظرفیت جابجایی حدود سه هزار و ۵۰۰ مسافر در این مسیرها حرکت می کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه فروش بلیت برای مسافران در ایام نوروز به صورت حضوری و اینترنتی انجام می شود، گفت: ارایه خدمات بهینه به مسافران و تامین ایمنی سفر از اولویت های مهم این اداره کل در طول سال و به ویژه ایام نوروز است.

علیزاده، اعلام کرد: برای تامین آسایش و رفاه مسافران نوروزی، ۵۴ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در استان فعال است و امروز نیز سه مجتمع خدمات رفاهی در جاده تبریز – خواجه، جاده قدیم تبریز – بستان آباد و کنارگذر شهید باکری برای ارایه خدمات به مسافران وارد چرخه خدمات راهداری می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۸۰۰ دستگاه سنگین و نیمه سنگین نیز در ۷۲ راهدارخانه بین راهی با یک هزار و ۲۰۰ پرسنل به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمات به ترددکنندگان جاده ای در استان هستند.

علیزاده، افزود: خط کشی و لکه گیری جاده ها در استان ادامه دارد و تاکنون ۲۵۰ کیلومتر خط کشی انجام و چهار هزار تن آسفالت برای لکه گیری استفاده شده است و ۲۲ تیم نیز در جاده ها در حال لکه گیری هستند.

وی اظهار کرد: تیم های جمع آوری پسماند جاده ها در استان فعال است و ۱۴ دستگاه چرثقیل استیجاری نیز در اختیار پاسگاه های پلیس راه قرار داده شده تا در صورت بروز تصادف برای جلوگیری از راهبندان استفاده شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۳۰ نقطه خطرآفرین و پرمخاطره در جاده های استان شناسایی شده و گروه های مشترک خدماتی و امدادی برای آرام سازی ترافیک به صورت نوبتی و شبانه روزی در این نقاط مستقر هستند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=137584

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});