• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

اجرای همزمان طرح جامع “استقبال از بهار” و “نگهداشت شهری” در تبریز

  • کد خبر : 137697
  • 28 اسفند 1402 - 14:00
اجرای همزمان طرح جامع “استقبال از بهار” و “نگهداشت شهری” در تبریز
یازاکو - شهردار تبریز با تشریح اولویت برنامه های سال آتی شهرداری تبریز بر بسترسازی مناسب جهت برنامه های فرهنگی و گردشگری در ایام نوروز تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار در آخرین جلسه مدیران سال ۱۴۰۲ با تاکید بر اینکه برنامه های ویژه نوروزی شامل اجرای طرح استقبال از بهار، نصب المان‌ها و زیباسازی معابر حداکثر تا دو روز آینده تکمیل شود، اظهار کرد: با بهبود شرایط آب و هوایی، اجرای طرح ضربتی ترمیم و بهسازی آسفالت معابر در اولویت نخست کاری مدیران مناطق دهگانه قرار گیرد.

وی با اشاره به نظرسنجی عملکرد سال ۱۴۰۲ شهرداری که توسط جهاد دانشگاهی استان آذربایجان شرقی انجام شده است، خاطر نشان کرد: این افکارسنجی نتایج مثبت و داده های قابل استفاده ای برای شهرداری داشته است به طوری که مطابق نظرسنجی، ۳۹.۷ شهروندان اخبار مجموعه را از شبکه استانی سهند و برنامه تبریزیم پیگیری می‌کنند.همچنین سهم رادیو در این نظرسنجی ۵.۱درصد است که برهمین اساس تاکید ما حضور مستمر مدیران در برنامه تلویزیونی تبریزیم و استودیو شهر جهت پاسخگویی به مطالبات شهروندان است.

شهردار تبریز با اشاره به ظرفیت مطلوب رسانه‌های برخط برای پاسخگویی مدیران شهرداری به مطالبات و تشریح اقدامات خود اشاره کرد و گفت: وقتی ۳۴.۴ درصد شهروندان اعلام کرده اند اخبار را از طریق فضای مجازی پیگیری می کنند، تمامی مدیران مجموعه شهرداری باید با تهیه کلیپ و اخبار نقش حائز اهمیتی در این حوزه ایفا کنند چرا که نظرسنجی فرصت خوبی برای رفع نقاط ضعف و حفظ نقاط قوت مدیران ایجاد کرده است.

هوشیار با اشاره به اینکه، مدیران مطابق برنامه ریزی‌ها پس از شناسایی محل هایی که امکان آبگرفتگی در مواقع بارش وجود دارد، حفر چاه های جذب را در دستور کار خود قرار دهند،تصریح کرد: در صورت حفر چاه های جذب به تعداد کافی در سطح شهر،شاهد رفع آبگرفتگی در مواقع بارش‌های شدید خواهیم بود.

وی همچنین احداث و نگهداشت فضای سبز، توسعه فضای سبز مطابق راهبردها، نصب المان های ماندگار، زیباسازی معابر اهتمام به نورپردازی را از دیگر موضوعات حائز اهمیتی در حوزه خدمات شهری سال آینده خواند.

یعقوب هوشیار با بیان اینکه ایجاد بستر مناسب با هدف افزایش مشارکت شهروندان در کارهای خداپسندانه یکی از اهداف ضمنی توجه شهرداری به رویکردهای اجتماعی است، افزود: با توجه به تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن و ماه مبارک رمضان، اجرای ویژه برنامه های افطارلیق با هدف افزایش معنویات از طریق کمک به آزادی زندانی جرائم غیرعمد و ترویج نشاط اجتماعی در مناطق دهگانه تبریز در حال اجرا است.

شهردار تبریز با بیان اینکه سال آینده، مناطق دهگانه در برگزاری یادواره شهدا مطابق برنامه ریزی های سازمان فرهنگی اجتماعی همت گمارند، تصریح کرد: اجرای برنامه های فرهنگی مخصوصا مشارکت در برگزاری هرچه با شکوهتر یادواره های شهدا و پاسداشت مقام شامخ شهدای گرانقدر در دستور کار مدیران قرار گیرد.

وی اجرای طرح” خانه من و حیات شهر” را از برنامه های مهم سال آینده شهرداری خواند و گفت: امسال بیش از ۱۱۰ مدرسه از خدمات مختلف ورزشی، سلامت و کتابخانه ای شهرداری بهره برده اند و در سال آینده نیز بالغ بر ۶۰۰ مدرسه دولتی در قالب این طرح به تجهیزات امکانات سخت افزاری مجهز خواهند شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=137697

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});