• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3

مانع اصلی عملیاتی شدن تشکیل شرکت مس آذربایجان چیست؟

  • کد خبر : 137767
  • 29 اسفند 1402 - 13:00
مانع اصلی عملیاتی شدن تشکیل شرکت مس آذربایجان چیست؟
یازاکو - استاندار آذربایجان شرقی درباره تشکیل مس آذربایجان شرقی از وعده‌های سفر رئیس جمهور به استان گفت: اما باید سهامدار آن مشخص شده و کد ثبتی به آن تعلق گیرد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از خبرگزاری فارس، مالک رحمتی در ارتباط با آخرین وضعیت تشکیل شرکت مس آذربایجان و در مورد ادعاهای برخی از مدیران اسبق استان در ارتباط با تشکیل شرکت مس آذربایجان، ابراز داشت: این شرکت تشکیل شده است اما باید سهامدار آن مشخص شده و کد ثبتی به آن تعلق گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان ساخت: انتقال دارایی‌های مس سونگون به شرکت مس آذربایجان مصوب شده که این دارایی ها باید ثبت شود و مراحل انتقال آن طی شود.

سال‌هاست روزانه بیش از ۵۰ میلیارد تومان کنستانتره مس بدون هیچ انتفاعی برای مردم آذربایجان راهی کرمان می‌شود و سال‌هاست محیط زیست استان به ویژه در محدوده قرارگیری این معدن در شهرستان محروم ورزقان با شعار احداث کارخانه ذوب، پالایش و راه‌اندازی صنایع پایین‌دستی مس تخریب می‌شود.

انتقال حساب‌های مالیاتی و بانکی مس سونگون و تشکیل شرکت مس آذربایجان، یکی از اصلی‌ ترین مطالبات مردم آذربایجان به خصوص ساکنان ورزقان بوده و ۱۲ خرداد ۱۴۰۱، رئیس جمهور در سفر اول و در جمع کارگران مجتمع معدن مس سونگون اعلام کرد که مس سونگون یکی از ظرفیت های بزرگ غرب کشور است و بر این اساس «باید مس آذربایجان مستقل و استان از عواید آن بهره‌مند شود.»

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور یک روز قبل از سفر دوم آقای رئیسی به آذربایجان شرقی، ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ در توئیتی از آغاز فعالیت شرکت «مس سونگون آذربایجان» خبر داد و نوشت: «الوعده وفا: با دستور رئیس جمهور، شرکت مس سونگون آذربایجان به صورت مستقل تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز نمود.»

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=137767

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});