• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان‌غربی:

۵۰‌ مکان گردشگری در آذربایجان‌غربی آماده بازدید مسافران نوروزی شده است

  • کد خبر : 137901
  • 02 فروردین 1403 - 19:28
۵۰‌ مکان گردشگری در آذربایجان‌غربی آماده بازدید مسافران نوروزی شده است
یازاکو - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: ۵۰ مکان گردشگری و تاریخی استان برای بازدید مسافران نوروزی در سال جاری آماده و مقدمات میزبانی فراهم شده است.

مرتضی صفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: ۱۲۰ نوروزگاه و بازارچه های صنایع دستی هم در ورودی های شهرهای استان و سایر مناطق گردشگری برای مسافران در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: نرم افزار جامع معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخی و طبیعی این استان در بستر فضای مجازی برای استفاده گردشگران و مسافران این استان در دست طراحی است.

وی اضافه کرد: معرفی جاذبه های گردشگری از حالت نقشه، بروشور و راهنمایی در حال گذر و رو به ورود به دنیای فضای مجازی و بستر گوشی های همراه بوده و این اداره کل در حال راه اندازی یک نرم افزار جامعه برای معرفی این اماکن است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه فاز نخست طراحی این نرم افزار به اتمام رسیده است، اظهار کرد: طی سه ماهه آینده این نرم افزار آماده استفاده مسافران و گردشگران منطقه بوده که با راحت‌ترین حالت با اماکن گردشگری استان آشنا شوند.

صفری گفت: برای نوروز امسال هم کد کیوآر ۴۰ بنای تاریخی و موزه های استان طراحی شده که مسافران با اسکن آن به تمام اطلاعات مکان مورد نظر دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در استان بیش از یک هزار و ۷۷۰ اثر ثبت ملی شده است، افزود: امسال در شهرستان‌های ارومیه، خوی، اشنویه، بوکان، تکاب، میاندوآب، شاهین‌دژ و مهاباد اتوبوس گردشگری برای استفاده مسافران فعال خواهد بود.

آذربایجان غربی در شمال غرب کشور با برخورداری از تمدن کهن و آثار تاریخی غنی و جاذبه های متعدد فرهنگی، اجتماعی و طبیعی به عنوان یکی از قطب های مهم گردشگری کشور محسوب می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=137901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});