• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
1

هشدار بارش های رگباری در نواحی کوهستانی آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 138598
  • 11 فروردین 1403 - 17:00
هشدار بارش های رگباری در نواحی کوهستانی آذربایجان‌شرقی
یازاکو - رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از عصر امروز با توجه به گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی احتمال تشدید ناپایداری جوی و رگبار باران در نواحی مرتفع و کوهستانی استان دور از انتظار نیست.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، «محمد امیدفر» روز شنبه افزود: فعالیت این سامانه بارشی به ویژه در نواحی شمالی و شرقی استان موجب افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و غرش آذرخش می شود.

وی با تاکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه برای مواجهه با تشدید ناپایداری جوی در این مناطق، از مسافران و علاقه مندان به طبیعت خواست از اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به احتمال لغزندگی جاده های کوهستانی خواستار احتیاط در ترددهای جاده ای به ویژه در مناطق کوهستانی و سردسیر استان، صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی، همراه داشتن تجهیزات ایمنی زمستانی و لباس گرم، اطمینان از سلامت فنی خودرو و لغو سفرهای غیرضروری و فعالیت های کوهنوردی شد.

امیدفر، ادامه داد: از نظر دمایی در روزهای آینده روند افزایش نسبی دمای استان ادامه خواهد یافت.

وی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته خداآفرین با دمای ۲۳ درجه بالای صفر و سراب با دمای منفی چهار درجه سانتی گراد به ترتیب گرمترین و سردترین شهرهای استان بودند.

امیدفر، افزود: دمای تبریز در این بازه زمانی در گرمترین زمان به ۱۶ و در خنک ترین زمان به پنج درجه بالای صفر رسید و دمای فعلی (۱۲ و ۳۰ دقیقه) این شهر ۱۵ درجه سانتی گراد بالای صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه افزایش یافته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=138598

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});