• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
1

تاثیر قیمت دلار بر بازار مسکن/ آرامش دلار و رشد تولید، دو بال ثبات قیمت مسکن

  • کد خبر : 138884
  • 15 فروردین 1403 - 10:15
تاثیر قیمت دلار بر بازار مسکن/ آرامش دلار و رشد تولید، دو بال ثبات قیمت مسکن

به گزارش یازاکو به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار به‌طور سنتی تاثیر مستقیمی بر دیگر بازارها دارد و بازار مسکن نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته تاثیر قیمت دلار بر مسکن کمی کندتر از بازارهایی مانند طلا و سکه است و بنابراین نمی‌توان انتظار داشت این رابطه در کوتاه‌مدت تاثیر خود را بر […]

به گزارش یازاکو به نقل از تجارت نیوز، قیمت دلار به‌طور سنتی تاثیر مستقیمی بر دیگر بازارها دارد و بازار مسکن نیز از این قاعده مستثنی نیست. البته تاثیر قیمت دلار بر مسکن کمی کندتر از بازارهایی مانند طلا و سکه است و بنابراین نمی‌توان انتظار داشت این رابطه در کوتاه‌مدت تاثیر خود را بر بازار آشکار کند.

کیانوش گودرزی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در مورد تاثیر قیمت دلار بر بازار مسکن در سال ۱۴۰۳ به «تجارت‌نیوز» گفت: «قیمت دلار و مسکن ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارد. هنگامی که در بهمن و اسفندماه قیمت دلار از ۵۰ هزار تومان به ۶۰ هزار تومان رسید، ما می‌‌گفتیم مالکانی هستند که می‌خواهند خانه‌های خود را بفروشند، اما از آنجا که خریداری وجود ندارد قیمت خود را با نرخی پایین‌تر از عرف به فروش می‌رسانند، بنابراین قیمت‌ها نیز به همین نسبت افزایش پیدا خواهد کرد.»

وی افزود: «اگر در سال جدید ثبات قیمت وجود داشته باشد و از سوی دیگر تولید مسکن هم انجام بگیرد، شاهد ثبات قیمت مسکن خواهیم بود.»

این بخش از گفت‌وگوی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران در ویدئوی همین گزارش قابل مشاهده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=138884

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});