• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1

تخصیص ۷۰ درصد بودجه منطقه ۷ برای پروژه‌های عمرانی

  • کد خبر : 139812
  • 25 فروردین 1403 - 15:15
تخصیص ۷۰ درصد بودجه منطقه ۷ برای پروژه‌های عمرانی
یازاکو - شهردار منطقه ۷ دربرنامه تبریزیم درخصوص تشریح برنامه‌های سال ۱۴۰۳ منطقه ۷ از افزایش چشمگیر بودجه و برنامه‌های عمرانی گسترده در منطقه خبر داد و گفت: ۷۰ درصد بودجه این منطقه به پروژه های عمرانی اختصاص داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از شهریار، اصغر آدی بیگ در برنامه تبریزیم با بیان اینکه ۹۵۰ میلیارد، بودجه سال ۱۴۰۳ است که فقط اعتبار ۶۵۰ میلیارد تومان آن برای پروژه های عمرانی است، گفت: این بودجه برای تداوم پروژه‌های سال گذشته هم است چراکه ما چندین پروژه ناتمام از سال گذشته که در حال اجرا است داریم که از آنها می‌توان به بازارچه های محلی، چندین پارک چندین ساختمان اداری ، چندین خدمات عمومی شروع شده در ناحیه اشاره کرد.

وی درخصوص تشریح میزان بودجه منطقه اظهار کرد: میزان بودجه سال ۱۴۰۲ در حدود ۶۲۸ میلیارد بود که با تلاش همکاران ۱۰۵ درصد آن تحقق یافته است که این یک خبر خوبی برای منطقه ۷ است.

شهردار منطقه ۷ تبریز خاطرنشان کرد: خوشبختانه بودجه سال ۱۴۰۳ بر اساس نیازهای واقعی منطقه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره بر اینکه بحث کلینیک درمانی در نظر گرفته شده است، گفت: در این بودجه تا به مرکز شهر نرویم نمی‌توان کاری از پیش برد زیرا ما باید هم تاخیر مسیر را درمان کنیم و هم از ترافیک هسته مرکزی شهر جلوگیری کنیم.

آدی‌بیگ بیان داشت: سالن بحران برای حوادث طبیعی و غیرطبیعی در نظر گرفته‌ایم از این‌رو برای اسکان ۱۰۰ خانوار در مواقع بحرانی در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه همچنین انشعابات جدا از شبکه در نظر گرفته شده است، گفت: هدف از آن این است تا تا در اسرع وقت شروع به اقدام کنیم.

شهردار منطقه ۷ تبریز با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته شده تا پشت میدان تره بار ۱.۵ هکتار مکان در حال تملک قرار گیرد و از تبع آن پایانه‌ای بار برای کامیوندارها برای استراحت شبانه خود و اسکان ماشین ها در نظر گرفته شود، گفت: حسب دستور شهردار تبریز، شهرداری ها ناحیه محور شده‌اند و شهرداری منطقه ۷ تبریز، دارای ۴ ناحیه است که هر خدمات محله ای و خدمات عمومی که در بحث آسفالت و ساختمان های اداری صورت گرفته است در ناحیه ها صورت گرفته است.

وی متذکر شد: همواره آسفالت معابر اصلی منطقه ۷ پسندیده شهروندان و مهمانان نیست، به همین منظور در بودجه سال ۱۴۰۳، ۶۵ میلیارد تومان برای آسفالت اختصاص داده ایم.

آدی‌بیگ اضافه کرد: معابری که تردد زیاد است به محض برنده مناقصه شروع می کنیم.

وی ابراز کرد: برای افزایش سرانه پارک علاوه بر پارک‌های در حال احداث، احداث ۳ پارک جدید هم برای سال جدید در نظر گرفته ایم، همچنین خانه مادر و کودک در دست احداث داریم.

شهردار منطقه ۷ با تاکید بر اینکه ما تقاضا و پیشنهادات استقبال کرده و در بودجه ۱۴۰۳ در نظر گرفته ایم، گفت: در مسیرگشائی شهید سعیدی درخواست زیاد داشتیم، تا هر چه سریع‌تر این پرپژه تکمیل شود که به لطف خداوند در ۱۴۰۳ در نیمه اول تمام می‌شود.

وی ورودی شهر، را مورد اشاره قرار داد و گفت: ورودی شهر به لحاظ بصری وضعیت خوبی ندارد زیرا اکثرا مشاغل تولیدی و کارگاهی در آن نقطه قرار دارند از این‌رو با صاحبان املاک صحبت کرده ایم تا برای تغییر بدنه سازی و تغییر کاربری اقدام شود.

آدی‌بیگ با تاکید بر اینکه اگر آنجا را تبدیل به یک محیط جذاب نکنیم، قطعا در آنجا بحث تولیدی و کارگاهی و نمایشگاهی تغییر نخواهد کرد، افزود: خوشبختانه چند موارد احصا شده را شروع کرده و با اتمام آنها در سال ۱۴۰۳ کاربری های دیگر تحت تاثیر قرار گرفته و راغب به انجام این کار می شوند.

وی با بیان اینکه در بحث ساماندهی نیز موضوع پیاده رو ها اولویت است، گفت: بعضی املاک در جاده آذرشهر و پل تراکتورسازی به سمت رواسان عقب کشی نکرده اند و ما اعتقادمان بر این است که ساماندهی پیاده‌روها اولویت باشد که برای این موضوع نیز اقدام عملی شروع شده و عملیات تملک املاک جهت عقب‌کشی‌ها انجام داده می‌شود.

شهردار منطقه ۷ یادآور شد: هدف ما این است تا ابتدا پیاده‌روها مشخص شود و سپس تردد مردم از پیاده روها بدون دغدغه باشد و همچنین تردد خودروها نیز بدون دغدغه باشد که این خود نوعی زیباسازی در ورودی جنوب غرب تبریز است.

وی بیان داشت: در بودجه ۱۴۰۳ با اتمام پل کابلی در دیزل آباد علاوه بر تردد عابرین پیاده منجر به زیباسازی ورودی جنوب غرب تبریز خواهد شد که با یاری خداوند در اسرع وقت افتتاح خواهد شد.

آدی بیگ ادامه داد: این اولین پل عابر پیاده در سطح شهر است که به این شکل است. و چون چند مورد جرح و فوتی در این مکان وجود داشت در بودجه ۱۴۰۳ این بودجه را نهادینه کردیم و مصوب شد طول این پل ۸۸ متر باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=139812

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});