• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
1

اولین مسجد با استفاده از فن‌آوری چاپگر سه‌بعدی در سطح جهان ساخته شد

  • کد خبر : 139805
  • 25 فروردین 1403 - 15:00
اولین مسجد با استفاده از فن‌آوری چاپگر سه‌بعدی در سطح جهان ساخته شد
یازاکو - عربستان سعودی اولین مسجد پرینت سه بعدی جهان با مساحت ۵۶۰۰ متر مربع را بنا کرد. در ساخت این مسجد که در حومه الجوهره جده قرار دارد، از فناوری چاپ سه بعدی پیشرفته "گونالی" که یک تولید کننده مشهور چینی در حوزه فناوری چاپ سه‌بعدی به حساب می آید استفاده شده است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از شهریار، ساخت این مسجد در مدت شش ماه و با هدف ایجاد آرامش در میان نمازگزاران انجام پذیرفته و علاوه بر استفاده از نور طبیعی، دارای مناره های متمایزی است که جلوه ویژه‌ای را در محله ایجاد می‌کند.

افتتاح این مسجد، عربستان سعودی را به عنوان یک مرکز فناوری از جدول زمانی پیش‌بینی‌شده امارات متحده عربی برای تلاش مشابه پیش می‌اندازد. دبی ابتکاری را برای ساخت اولین مسجد چاپ سه بعدی جهان در ماه می گذشته اعلام کرد. به عنوان یک تکنیک جدید و پیچیده، تکمیل موفقیت‌آمیز زیرساخت‌های مذهبی پرینت سه‌بعدی جهان، پتانسیلی برای آینده معماری و طراحی دارد.

این پروژه توجه جهانی را به خود جلب کرده است و امکانات بی حد و حصر فناوری چاپ سه‌بعدی در ساخت و ساز را به نمایش می‌گذارد. عبدالواحد سازنده این مسجد در گفت‌وگو با عرب‌نیوز بر اهمیت «از دست ندادن ماهیتی که مساجد باید تجسم کنند» و همچنین رعایت شرایط کلی مانند تأکید بر ارزش‌های منشور شهری، جزئیات معماری در میراث فرهنگی معماری کشور عربستان و ارائه آنها در قالبی معاصر تأکید کرد. او با صحبت از چالش‌های پیش رو، مهمترین آنها را ساخت و ساز با استفاده از فناوری چاپ سه‌بعدی دانست، «زیرا این یک تکنیک جدید، پیچیده و بسیار دقیق است که یک ساختمان واقعی را از یک فایل کامپیوتری ایجاد می کند. البته کار و اجرا به روشی کاملا متفاوت با روش‌های سنتی انجام می‌شود که در طراحی ساختمان باید به آن توجه شود.

استفاده از فناوری پرینت سه‌بعدی در ساخت و ساز نویدبخش آینده معماری و طراحی است. پرینت سه بعدی با تبدیل مدل‌های دیجیتال به ساختارهای ملموس از طریق فرآیندهای تولید افزودنی، هدر رفت مواد را به حداقل می‌رساند و کارایی را در صنعت ساخت و ساز افزایش می‌دهد.

در دیگر اخبار اخیر مربوط به پرینت سه بعدی، به تازگی فناوری‌ها و محصولات مختلفی برای نوسازی بیشتر فرآیندهای ساخت و ساز منتشر شده است، از جمله یک چاپگر روباتیک که ساخت و ساز چند طبقه را تسهیل می کند. در ماه دسامبر از پتانسل پرینت سه بعدی از طریق تولید انواع فرم ها و هندسه ها رونمایی شد. این فناوری از دیوارهای عایق پرینت سه بعدی گرفته تا کاشی‌های پرینت سه بعدی، تاثیر شگرفی بر آینده ساخت و ساز ساختمان خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=139805

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});