• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
7
محسن رنانی در آیین رونمایی از نخستین کتاب توسعه ایران تاکید کرد:

خساست در ارائه اطلاعات، مانع از پرسشگری و مطالبهگری جامعه شده است

  • کد خبر : 14006
  • 19 اردیبهشت 1400 - 13:30
خساست در ارائه اطلاعات، مانع از پرسشگری و مطالبهگری جامعه شده است
یاز اکو - محسن رنانی اقتصاددان و پژوهشگر توسعه در آیین رونمایی از کتاب توسعه ایران گفت: در ایران با خساست در ارائه‌ی اطلاعات روبرو هستیم و همین مهم سبب شده تا افکار عمومی امکان پرسشگری نیابند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یاز اکو، وی با بیان اینکه هفتاد سال از برنامه‌ریزی توسعه‌ی کشور می‌گذرد و بخش اعظم منابع طبیعی را در این راستا استفاده کردیم ولی هنوز در ابتدای راه هستیم، گفت: هیچ دولتی در خصوص میزان توسعه‌ی کشور در زمان تصدی خود گزارشی نداشته و برنامه‌ای در این باره اعلام نکرده است، چراکه ناظران توسعه همان طراحان برنامه‌ی توسعه بودند.

محسن رنانی در خصوص کتاب توسعه ایران گفت: این کتاب گام اول و حاصل دو سال کار پژوهشی در رصدخانه‌ی توسعه توسط پویش فکری توسعه است و بناست تا هر ساله بر اساس شاخصه‌های توسعه کشور منتشر شود و اطلاعات و داده‌های آن به رایگان در دسترس عموم قرار گیرد.

وی افزود: امیدواریم تا تداوم انتشار کتاب توسعه کمک کند تا بتوانیم هم از دولت‌ها و هم از حکومت در ارتباط با میزان توسعه، شفاف‌تر و دقیق‌تر مطالبه‌‌گری کنیم.

رنانی در ارتباط با نخستین کتاب توسعه گفت: این کتاب به مثابه‌ی یک گزارش ملی توسعه قرار است تا هرساله از سوی پویش فکری توسعه منتشر شود.

وی افزود: هدف پویش فکری توسعه به طور کلی در سه بخش خلاصه می‌شود. بخش اول آگاهی‌بخشی عمومی در زمینه‌ی توسعه است. زیرا متوجه شدیم که عامه‌ی مردم، آگاهی لازم را ندارند و هنوز دغدغه‌مند نیستند. بخش دوم ایجاد گفت و گوهای نخبگانی به امید حرکت به سمت گفتمانی نخبگانی در زمینه‌ی توسعه است و بخش سوم اندیشه‌نگاری توسعه است که در این بخش تمامی اندیشه‌های توسعه چه در خارج و چه داخل بازخوانی خواهند شد و در نهایت دستگاه تحلیلی از آن‌ها برای تعیین مسیر توسعه‌ی ‌ایران استخراج خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد تا انتشار کتاب توسعه ایران آغازی بر همگرایی نخبگان در زمینه توسعه و افزایش مشارکت نهادهای مدنی در ارتقاء شاخصه‌های توسعه باشد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=14006

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});