• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

مشکلات ناهمخوانی تولید و توزیع مرغ در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 8806
  • 07 فروردین 1400 - 15:17
مشکلات ناهمخوانی تولید و توزیع مرغ در آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - ناهمخوانی میان تولید و توزیع مرغ در آذربایجان‌شرقی در هفته‌های اخیر، مردم این استان چهار میلیون نفری را با مشکلاتی در تامین این کالای اساسی مواجه کرده است.

به گزارش یاز اکو به نقل از ایرنا، کمبود مرغ در آذربایجان شرقی در هفته های گذشته موجب شد که مطالبی مبنی بر ارسال مرغ تولیدی استان به تهران در فضای مجازی منتشر و به طور گسترده دست به دست شود.

کاربران فضای مجازی در واکنش به کمبود مرغ در استان، تصاویری از یخچال های خالی مرغ فروشان تبریز و دیگر شهرستان های استان و صف های طولانی مردم در مقابل مرغ فروشی ها را منتشر و نهادهای مسئول را به کم توجهی به این مسئله متهم کردند. 

 کمبود مرغ در بازار، صدای حجت الاسلام و المسلمین رسول عبداللهی، امام جمعه موقت تبریز را نیز در آورد و وی گفت: بعد از ۴۰ سال، این صف های طولانی خرید مرغ اصلا برازنده و زیبنده‌ی نظام نیست و باید برای حل این مشکل تدابیری انجام شود.

این در حالی است که همه مسئولان استانی اعم از استاندار و رییس دادگستری کل آذربایجان شرقی در روزهای گذشته بر لزوم  ساماندهی بازار مرغ این خطه جهت رفع دغدغه مردم تاکید کردند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در این باره گفت: با در نظر گرفتن مصرف سرانه روزانه ۶۰ گرم مرغ، ظرفیت جوجه ریزی مرغداری های استان ۳.۵ میلیون قطعه در ماه است. 

اکبر فتحی افزود: بر این اساس تولید روزانه ۲۴۰ تن مرغ در استان باید بتواند از عهده رفع نیازهای آذربایجان شرقی برآید.

کمبود مرغ در بازار، پای تشکیلات قضایی آذربایجان شرقی را نیز به میان کشید، به گونه ای که موسی خلیل اللهی، رییس دادگستری کل استان با حضور شبانه در یکی از مرغداری ها، هشدار داد که همه مرغداری ها موظف هستند ۴۵ روز پس از جوجه ریزی، مرغ های خود وارد شبکه توزیع کرده و به فروشگاه ها تحویل دهند.

خلیل اللهی تاکید کرد: اگر هر یک از مرغداری ها از توزیع محصول خود در بازار مرغ استان خودداری کنند، اداره کل تعزیرات و تشکیلات قضایی آذربایجان شرقی اقدام قانونی خواهند کرد.

پایدار، معاون نظارت سازان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز با اشاره به تلاش این مجموعه برای ایجاد تعادل و توازن بین تولید و توزیع مرغ در بازار استان اعلام کرد: تا دیروز ۱۵ فروشگاه مرکزی کشتارگاه مسئول توزیع گوشت گرم در سطح تبریز بودند، اما امروز در ۱۵۰ نقطه مرغ توزیع می شود.

پایدار با اشاره به توزیع بیش از یکهزار تن گوشت مرغ گرم در سطح آذربایجان شرقی از بیست و نهم اسفند پارسال به این سو گفت: روند فعلی کشتار مرغ گرم در چهار پنج روز آینده نیز ادامه خواهد داشت تا کمبودی در تامین این محصول اساسی مورد نیاز مردم نداشته باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=8806

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});