• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

یک میلیارد و ۶۵۴ میلیون دلار کالا از آذربایجان‌شرقی صادر شد

  • کد خبر : 57692
  • 21 فروردین 1401 - 13:00
یک میلیارد و ۶۵۴ میلیون دلار کالا از آذربایجان‌شرقی صادر شد
یاز اکو - ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی و مدیرکل گمرک تبریز گفت: سال گذشته یک میلیارد و ۶۵۴ میلیون دلار کالا از استان صادر شد که به لحاظ ارزش ۱۶ درصد افزایش و به لحاظ وزنی ۹درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، لیلی اورنگی روز یکشنبه اظهار کرد: کشورهای عمده مقصد صادرات از گمرکات استان به ترتیب شامل ترکیه، عراق، ارمنستان، افغانستان، آذربایجان، پاکستان، گرجستان، بلغارستان، امارات و ایتالیا بوده است.

وی عمده کالاهای صادراتی آذربایجان شرقی در سال گذشته را شامل، فرش و صنایع دستی، شیرینی و شکلات، شیشه و مصنوعات شیشه ای، فولاد و چدن، اشیا ساخته شده از مواد پلاستیکی، مواد معدنی و سنگ، انواع خشکبار، محصولات پتروشیمی، ماشین آلات و وسایل مکانیکی و اجزا و قطعات (تراکتور – قطعات صنعتی و خودروئی ) و چرم و کفش، اعلام کرد.

وی ادامه داد: واردات از گمرکات آذربایجان شرقی در سال گذشته نیز به ارزش یک میلیارد و ۱۸۹ میلیون دلار و ۴۴۱ هزار تن بود که نسبت به سال ۱۳۹۹ از نظر وزن ۶ درصد کاهش و به لحاظ ارزش دلاری ۱۹ درصد افزایش داشته است.

اورنگی گفت: عمده کشورهای مبادی وارداتی استان به ترتیب عبارت از ترکیه، آلمان، امارات، چین، ژاپن، کره جنوبی، اسپانیا، روسیه، هند و اتریش بودندد.

ناظر گمرکات آذربایجان شرقی و مدیرکل گمرک تبریز اظهار کرد: سال گذشته در مجموع ۹ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال درآمد از طریق گمرکات استان وصول شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=57692

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});