• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
0

خروج فلز زرد از محدوده امن؟

  • کد خبر : 140289
  • 29 فروردین 1403 - 13:15
خروج فلز زرد از محدوده امن؟
یازاکو - با کاهش تنش‌های ژئوپلیتیک طی روز‌های اخیر، فلز زرد که به عنوان پناه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در بحران‌های مالی شناخته می‌شود، شیب نزولی به خود گرفت و با افت ۰.۵ واحد درصدی با قیمت ۲۳۷۴ دلار در ساعت ۱۶ و۳۰ دقیقه به وقت تهران در حال معامله بود. در این میان رفتار سینوسی رمزارز برتر کریپتو در روز‌های اخیر نیز بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از دنیای اقتصاد، روند معاملاتی طلای جهانی در روز گذشته نشان می‌دهد که فلز زرد که روز گذشته را در محدوده مثبت آغاز کرده بود پس از زمان اندکی به مسیر نزولی هدایت شد و از قیمت ۲۳۹۰ به ۲۳۷۰ دلار تنزل یافت. اما این امر ناشی از چه عواملی بود؟ در وهله اول باید به کاهش تنش‌های اخیر اشاره کرد. این فلز محبوب که در بحران‌های مالی از جمله تورم، رکود، جنگ و… به عنوان نخستین پناهگاه معامله‌گران شناخته می‌شود، در ماه اخیر با رکوردهای قیمتی سریالی مواجه شد و بالاترین سطوح تاریخی خود را به نمایش گذاشت. اما در ادامه مسیر با موانعی تکراری از جمله گزارش‌های اقتصادی آمریکا رو‌به‌رو شد. رشد نرخ تورم آمریکا و بازار کار‌ قوی این کشور، این سیگنال را به سیاستگذاران فدرال رزرو می‌دهد که اکنون زمان مناسبی برای تغییر سیاست‌های پولی نیست و این اقدام را باید به ماه‌های دیگری موکول کنند.

دلیل این امر ناشی از پافشاری پاول برای دستیابی به تورم ۲درصدی است. بنابراین با افزایش تورم به سطح ۳٫۵درصدی، نباید از سیاست فعلی عقب‌نشینی کرد. البته در این میان از کاهش تنش‌های خاورمیانه در روزهای اخیر نیز نباید غافل شد. در این میان باید به روند سایر دارایی‌های پرتقاضا در بازارها نیز نگاهی انداخت.

در آغاز سال جدید برآوردهایی از روند قیمتی بیت‌کوین پیش و پس از هاوینگ ارائه شد که به گفته اقتصاددانان این پیش‌بینی‌ها باید مورد آنالیز قرار گیرد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که بیت‌کوین پس از هاوینگ رکورد قیمتی جدید را ثبت خواهد کرد. این درحالی است که نوئل آچسون، اقتصاددان در این باره تاکید کرد که رکورد قیمتی بیت‌کوین پیش از هاوینگ تا کنون رخ نداده و با استناد به گذشته باید گفت که روند صعودی بیت‌کوین و رکورد‌شکنی‌های آن پس از گذشت ۵۰۰ روز از گذشت رویداد هاوینگ قابل انتظار بود. البته این روند را می‌توان ناشی از افزایش سرمایه‌گذاران و معامله‌گران نسبت به گذشته به این بازار دانست. گفتنی است که این دارایی نسبت به هفته گذشته ریزش ۱۴٫۱ واحد درصدی را تجربه کرد و از کانال ۷۲ هزار دلاری در ۸ آوریل به کانال ۶۲ هزار دلاری در اوایل روز گذشته سقوط کرد. سقوط آزاد بیت‌کوین را علاوه بر اثرات مربوط به رویداد هاوینگ، باید از سیگنال‌های جدید سیاستگذاران آمریکا در خصوص ادامه سیاست‌های پولی دانست.

قابل ذکر است که بازارها پس از نشست کمیته بانک مرکزی آمریکا و همچنین رویداد هاوینگ به ثبات بیشتری نسبت به روزهای فعلی خواهد رسید. البته به نظر می‌رسد که جرومی پاول سیاست‌های پولی را در این نشست تغییر نداده و نرخ بهره را در سطوح سابق خود یعنی ۵٫۲۵ تا ۵٫۵ درصدی حفظ خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=140289

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});