• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

حوادث جوی ۴۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان اردبیل خسارت زد

  • کد خبر : 140673
  • 02 اردیبهشت 1403 - 16:00
حوادث جوی ۴۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان اردبیل خسارت زد
یازاکو - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: حوادث غیرمترقبه جوی و شیوع برخی آفات بیش از ۴۵ هزار و ۴۷۷ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این استان در سال زراعی جاری خسارت زد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از ایرنا، نوبخت اژدری روز یکشنبه گفت: بیشترین میزان خسارت با حدود ۶۵ درصد مجموع خسارت وارده، مربوط به خسارت سرمازدگی نیمه اسفندماه سال گذشته بوده که در جریان آن مزارع گندم و جو کشاورزان در همه مناطق استان دچار خسارت هنگفت شد.

وی میزان خسارت سرمازدگی در استان اردبیل در سال زراعی جاری را بیش از ۲۹ هزار و ۴۸۳ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در جریان موج سرما و یخبندان شدید اسفندماه سال گذشته و در حالی که مزارع گندم و جو استان به مرحله ساقه‌دهی زودهنگام رسیده بود، بخش اعظمی از مزارع این ۲ محصول در مناطق مختلف استان به خصوص در منطقه مغان از بین رفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: مزارع گندم و جو شهرستان‌های پارس‌آباد، گرمی، اردبیل، بیله‌سوار، انگوت، مشگین‌شهر و اصلاندوز به ترتیب بیشترین خسارت را از سرما و یخبندان اسفندماه محتمل شدند.

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری پس از سرمازدگی بیشترین میزان خسارت حوادث غیرمترقبه بخش کشاورزی استان اردبیل با حدود ۱۳ درصد مجموع خسارت وارده مربوط به خشکسالی و میزان آن پنج هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال بوده است.

وی همچنین گفت: علاوه بر این خسارت‌های متفرقه نظیر آتش‌سوزی، باد و توفان، سیل و تگرگ، شیوع آفات از جمله شته روسی و زنگ زرد و نیز بیماری آبزیان در استان رخ داده و موجب زیان تولیدکنندگان حوزه کشاورزی استان اردبیل در زیر بخش‌های زراعت، باغ، دام و طیور، تاسیسات دامی و ابنیه و تاسیسات زیربنایی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=140673

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});