• امروز : یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 12 May - 2024
2

منطقه ویژه اقتصادی سهند معطل استعلام‌های نهایی است

  • کد خبر : 141412
  • 09 اردیبهشت 1403 - 17:00
منطقه ویژه اقتصادی سهند معطل استعلام‌های نهایی است
یازاکو - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه گفت: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سهند به عنوان یکی از مطالبه‌های مردم و سرمایه‌گذاران این شهرستان، معطل استعلام‌های نهایی از دستگاه‌های اجرایی همچون جهاد کشاورزی است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، «محمد تقی‌پور»، روز یکشنبه افزود: منطقه ویژه اقتصادی سهند در زمینی به مساحت حدود ۲۵۰ هکتار در مجاورت شهرک صنعتی مراغه ایجاد می‌شود.

به گفته وی عملیاتی شدن منطقه ویژه اقتصادی سهند به عنوان یک زیرساخت اقتصادی مهم، همزمان با سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به تبریز و نماینده ویژه ایشان به مراغه مطالبه شد.

وی این را هم بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی سهند پس از یک دهه وقفه در دولت سیزدهم جان گرفت و طی سال گذشته مصوبه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی را اخذ کرد.

«تقی‌پور» همچنین به مکان‌یابی این منطقه در سال گذشته اشاره و بیان کرد: تصدی‌گری شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی بر منطقه ویژه اقتصادی سهند نیز در شورای برنامه‌ریزی تصویب شد.

وی اضافه کرد: ایجاد بستر لازم برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و ایجاد کریدور (راهگذر) شمال – جنوب در استان بین منطقه آزاد ارس و منطقه ویژه اقتصادی مراغه از جمله مزیت‌های کلان منطقه ویژه اقتصادی سهند به شمار می‌رود.

«تقی‌پور» به نقشی که منطقه ویژه اقتصادی سهند در معیشت مردم می‌تواند داشته باشد نیز اشاره کرد و افزود: راه‌اندازی منطقه ویژه اقتصادی سهند زمینه را برای ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در بخش صنعت فراهم می‌کند.

صنعت مراغه چه وضعیتی دارد؟

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه با اشاره به فعالیت ۱۴۲ واحد صنعتی در این شهرستان، گفت: ۳۴ واحد در شهرک صنعتی و ۱۹ واحد در منطقه صنعتی «علمدار» استقرار دارند و مابقی در نقاط مختلف شهرستان پخش هستند.

«تقی‌پور» در مورد وضعیت فعالیت این واحدها هم افزود: ۹۵ واحد به صورت کامل فعال، ولی ۴۷ واحد راکد و نیمه‌فعال هستند که اصلی‌ترین دلیل آن نبود سرمایه در گردش است.

وی با تاکید بر اینکه برای فعال کردن ۴۷ واحد راکد و نیمه‌فعال شهرستان در سال جاری اقداماتی در پیش گرفته شده است، بیان کرد: اکنون سه‌هزار و ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش صنعت این شهرستان مشغول به کار هستند.

منطقه ویژه اقتصادی سهند معطل استعلام‌های نهایی استسه‌هزار و ۸۰۰ نفر به صورت مستقیم در بخش صنعت مراغه مشغول به کار هستند

چند واحد تولیدی در سال گذشته بهره‌برداری شد؟

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه گفت: در سال گذشته ۳۶ جواز تاسیس واحد صنعتی صادر، و ۹ واحد تولیدی با اشتغالزایی برای ۲۵۰ نفر افتتاح شد.

«تقی‌پور» افزود: همچنین در فروردین سال جاری نیز پنج فقره جواز تاسیس برای واحدهای صنعتی و یک فقره پروانه بهره‌برداری صادر شد و چهار مورد پروانه بهره‌برداری در حال اصلاح است.

چه برنامه‌هایی پیش‌روی بخش صنعت مراغه قرار دارد؟

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مراغه گفت: علاوه بر پیگیری و راه‌اندازی فاز دوم شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی سهند، اصلاح راه دسترسی شهرک صنعتی هم در دست پیگیری است.

«تقی‌پور» تبدیل منطقه صنعتی «عملدار» به شهرک صنعتی خصوصی را از دیگر برنامه‌های اداره صمت مراغه در سال جاری عنوان کرد و افزود: امسال برای راه‌اندازی یک تشکل برای واحدهای صنعتی و معدنی برنامه‌ریزی شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=141412

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});